Sv: Den årliga utvärderingstråden!
Stackas dig !
hoppas allt reder ut sig till slut i alla fall
Själv har jag inte skrivit nån utvärdering då jag ju inte rider, men jag får väl skriva en på mina övriga sysslor...
Course Designer:
Är jättenöjd med utfallet på alla banor och mina fantastiska medhjälpare
inom (och utom t.ex pratbubblan, ponnymamma och mamma skyfantis) klubben. Få har varit helt felfria men nästan alla har kommit runt.
Höjdpunkt: Det måste väl vara SM-banan då, tyckte att jag lyckades sålla agnarna från vetet utan att knäcka nån (som var uppgiften mogen). Och bästa ponnyn
var ensam felfri inom tiden.
Missöde: 1:a vattenhindrets häck var inte sams med banpersonalen på junitävlingen och att flera ryttare fick solsting och red fel väg (på olika ställen) i 100-klassen på samma tävling såg väl inte så bra ut i statistiken.
Målsättning 2009: bygga CNC** i maj och locka MÅNGA starter till övriga tävlingar. Ordna mängder av "Stilterräng" om det blir såna klasser i nya TR
Hästägare:
Grolle inhandlades för att ha en äldre häst till större uppgifter för att låta Betti utvecklas i lugn och ro. Efter mycket jobb och en enorm förbättring visar han sig, när vårsolen kommer fram, vara "headshaker" och till hösten bestämde sig ryttaren för att han blir hopphäst igen.
Höjdpunkt: Debuten i 1.30 hoppning på Gävles nationella (med "tusen" starter) med dubbelnolla och 6:e placering och så placeringen i Kinda i 90-klass då var det mulet och regn, det gillar Grolle
Missöde: Alla dessa (långa resor för) missade kval, ett tittstopp i Plönninge, Baståsen, Qvinnersta, en dressyrpoäng för lite i Trossnäs och fel väg i Hofors o Bunge. Stolpe ut kan man väl säga...
Målsättning 2009: Ryttaren har mumlat nåt om YRSM i hoppning, det låter ruskigt högt i mina öron....
Uppfödare:
Med Betti har det varit upp och ner under säsongen. Började med att skada sig i boxen i mellandagarna och att snubbla omkull på framridningen i Kinda, blandat med riktigt trevliga rundor tyvärr utspridda på olika dicipliner på de flesta tävlingar. Största besvikelsen var väl att man lägger JSM i början av juni så att det är orimligt att vara med. La som tur var planerna på unghäst VM på hyllan redan efter Nordiska så att man slapp att bli besviken på den uttagningen
Höjdpunkt: Terrängen i Breeders var en höjdare, även om bästa resultatet naturligtvis är plac i CNC* Trossnäs, felfri i debuten i 1.25 hoppning var också kul.
Missöde: terrängen på LagSM, var jäääätte
rädd för borgen och tvärvände = markkänning. Försökte göra likadant på Täby men där var matte beredd så där blev det "bara" ett "stopp" och en minut tidstillägg
Målsättning 2009: CNC** och vi har ju nära till NM nästa år så det hoppas vi på och YRSM om det hamnar vettigt i tid