Democritos 648 ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kurant
  • Startdatum Startdatum
K

Kurant

Hejsan!
Jag håller på att leta mig tokig efter info om Democritos.
Har en bild på honom men ingenting mer.
-Skulle bli väldigt glad om någon visste någonting om honom och som kunde berätta.

Mvh: Louise :confused: :d

Democritos 648
Född 1979 hos Birgitta och Bengt Bentzer, S. Sandby.
Fx, bls, vt fl. å buk, vtfrff, vtvbf, 165 cm - 21,5 cm.
Prem AB 1987. Död 1997.

Exteriört utlåtande:
"Ädel med utmärkt brukstyp och sida, naturlig resning, bra sadelläge och djup. Nöjaktigt korrekt men något gracilt underrede. God skritt, mycket god trav." Poäng: 99778=40 (4,5 år).

Bruksprov: 4,5 år. Gång 779 Hopp 9/9=16,7.

Egna tävlingsresultat: 44 plac Msv, 21 plac Svår hoppning.
Democritos är internationellt placerad i London, Helsingfors och Österrike. 1987 vann han Svår A. Han blev 23:a av 47 i WC-finalen 1988 och bästa nordiska häst vid Stockholms int tävlingar samma år. Han deltog i YREM i Donaueschingen 1991.

Tävlades av Peter Eriksson i internationell hoppning.

Vill du ha stamtavla är det bara att skriva.

I stamboken står att Democritos togs ur avel 1991 och och återinsattes 1994.

Han har bl a lämnat hingsten Ampere 859 som först tävlades i hoppning och exporterades till Tyskland 1997. Han har senare sålts till Japan och tävlas nu i svår dressyr under namnet Spirit of Yamoto(eller något liknande :D)

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 584
Senast: Otherside
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat