Relmar
Trådstartare
Hej! Vi har en innekatt som börjar bli till åren och på det senaste har hon börjat bete sig lite märkligt. Varje gång hon går till ett annat rum så börjar hon ropa, inte jama utan det låter som ett djupare parningsljud(??) alternativt något demoniskt (skämt åsido, men nästan). Så fort man ropar på henne så slutar hon, glömmer hon bort vart vi är och ropar efter oss? Eller har hon ont? I övrigt så äter hon som hon ska, går på låda, leker och reagerar inte som att hon har ont när man klappar på henne. Jag har självklart bokat in ett veterinärbesök för att utesluta fysiska problem, men ville ändå vända mig till er här. Det börjar bli väldigt påfrestande att hon ropar om nätterna, och imorse hade hon bajsat i hallen (alternativt hade det suttit kvar i rumpan och sedan släppt, men ändå)..
Hon har ropat såhär förr, när jag har varit i ett annat rum, men inte alls lika mycket som hon gör nu. Har ni mött katter som betett sig liknande?
Tack på förhand!
Hon har ropat såhär förr, när jag har varit i ett annat rum, men inte alls lika mycket som hon gör nu. Har ni mött katter som betett sig liknande?
Tack på förhand!