Jo, men tre handläggare på AF har tittat på både brev och CV. Jag har även låtit vänner titta på dem och varit med på en helt drös "webbinarier" som AF anordnar om ansökningshandlingar och annat. Och jag har ändrat och anpassat och gör det löpande såklart. Fick även positiv respons när jag var på intervju senast. Det störta problemet med de som kollar är ju att de typ säger "Såhär kan det inte se ut", "Såhär kan du inte skriva" osv... utan att faktiskt komma med förslag på hur det borde se ut istället. Och när jag efterfrågar den hjälpen så verkar den inte finnas. Alls.
Och det är samma visa med "intervjuträning". Jag gick dit och fick så svår ångest att det indirekt ledde till att jag inte tog mig till den intervjun. Han som höll i träningen kollade typ så att jag tog ögonkontakt och skakade hand och sånt

När jag påpekade att mitt största problem är att jag oftast blir så nervös att jag typ går in i ett "svart hål" och inte minns vad jag ska säga och inte heller minns vad jag sagt och att det blir värre om jag håller på och förbereder mig en massa så tittade han på mig som om jag var ett ufo. Deras träning går ut på att man vänjer sig vid att gå på intervjuer. För mig är varje ny intervju inkl. träningarna lika illa - möjligen kanske jag vänjer mig om jag konstant går på "träning" i ett halvår, men det är ju lite svårt om jag ska förbereda mig för en intervju på en vecka. Dessutom skulle jag nog haverera av stressen.
Min fantastiska handläggare har sett till att jag ska få börja träffa deras psykolog

(Och ev. så kanske det leder till att jag får en utredning för NPF)
Att jag inte blir kallad?
För att kultur & media är en hopplös bransch att söka jobb i? Det är galet många som söker alla jobb och det finns en kultur av att bara vilja ha unga människor direkt från skolan för att de är billiga eller gratis och jobbar dygnet runt utan att ifrågasätta något? Man tror att uråldriga människor över 25 är obsoleta? Men jag kan inget annat än det jag kan liksom - de flesta tycker jag borde vara jätteduktig på att skriva säljande och sälja - och det är jag inte... så den typen av jobb går bort.
För att mina ansökningshandlingar är kassa - fast enl. AF är de helt ok, och t.o.m bra
För att jag har "fel" bakgrund - jobbat först och pluggat i gammal tantålder - 20 års erfarenhet innan studierna räknas tydligen som 0
Jag är för gammal
Pluggat på fel ställen
Jobbat på fel ställen
För att jag har en dålig portfolio, stora "bra" saker är för gamla och senare har jag jobbat med en annat typ av roll där jag inte producerat ngt kreativt och snyggt - har svårt för att bara göra ngt ur tomma luften (men ska ta tag i det nu & få upp en portfoliosite)
Min magisteruppsats är inte klar och jag får inte skriva klart den för a-kassan