hljomalind
Trådstartare
Nu har jag anmält mig till ett open water simlopp i en sjö i slutet på sommaren. Drämde till med 2500metersklassen, trots att det är låååångt och det kommer nog bara vara seriösa simmare, förutom jag då, som guppar runt med kass brössimteknik långt därbak, men självklart är det enda viktiga för mig att fullfölja.
Är det någon här som deltagit i något simlopp?
Funderar över om distansen blir alltför tuff, men det är så svårt att säga. Alternativet till 2500 hade varit 1000meter, men det skulle jag fixa lugnt otränad, så det kändes roligare med en utmaning att träna inför nu under sommaren. Jag har aldrig testat att simma så långt jag orkar, blir inte trött utan har slutat för att jag blivit uttråkad. I bassäng har jag fixat 1,5 km, och utomhus med rejäla vågor c:a 1 km (mycket roligare än i bassäng).
Som sagt, vill gärna höra andras erfarenheter och eventuella tips!
Är det någon här som deltagit i något simlopp?
Funderar över om distansen blir alltför tuff, men det är så svårt att säga. Alternativet till 2500 hade varit 1000meter, men det skulle jag fixa lugnt otränad, så det kändes roligare med en utmaning att träna inför nu under sommaren. Jag har aldrig testat att simma så långt jag orkar, blir inte trött utan har slutat för att jag blivit uttråkad. I bassäng har jag fixat 1,5 km, och utomhus med rejäla vågor c:a 1 km (mycket roligare än i bassäng).
Som sagt, vill gärna höra andras erfarenheter och eventuella tips!