Deliberate Speed

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
F

Fnobby

Vad förknippar ni honom med? Och avkommor?
Har tagit hem en häst efter honom nu, är lite nyfiken. Själv har jag ingen bild av honom alls..

Sv: Deliberate Speed

Han har ju lämnat en hel del fina hästar som Dumle Loss och Tunk Nafets. Men jag har lite svårt att bilda mig en uppfattning om honom ändå. En hyfsad hingst är det ju i alla fall och torde väl vara rätt prisvärd också (16.000 i levande föl).

Har varit inne på honom lite att betäcka med. Jag anser att han är en nyttig hingst där avkommorna verkar jämna. Vill man ha en häst som tjänar lite pengar så tror jag han är helt ok!
Alltså borde han passa mig :-)

Jag vet inte något om honom...

Jag har en tvååring efter Deliberate Speed. Anledningen till att jag valde honom var att jag trodde att han skulle bli en bra match med mamman, han har ett möderne som tilltalar mig och att han hade tre i sin första årgång i Kungapokalsfinal när mitt sto betäcktes.

Jag är nöjd men min tvååring hittills, hon är mycket lik mamman och det var precis vad jag ville ha. Min har rätt mycket humör, har hört att mamman också hade det som liten så det kommer nog därifrån.

Allmänt om Deliberate Speed så är de inte så tidiga, de behöver mycket träning och de som är bra är starka och rejäla hästar. Jag tycker han får räknas som prisvärd.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Fiorano
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
858
Senast: machafuko
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka