Delfakturering av vet. kostnad

Salandge

Trådstartare
Tror ni att det finns någon möjlighet att få delfakturera ett större belopp (ca 15 000:-) efter en operation, i det här fallet på en ATG-klinik?? Ska iallafall att ringa och höra, men jag ville se om någon här fått lägga upp faktureringen på det sättet.

Sv: Delfakturering av vet. kostnad

dom brukar inte vara omöjliga, jag har t om prutat flera tusen på en ATG klinik :D

Jag hade min häst "inlagd" på strömsholm i pingstas pga en sparkskada. Fick en rätt saftig räkning därifrån och jag fick delbetala den. Bara man ringer och säger till brukar det inte vara nå problem. Lycka till och hoppas att hästen mår bra nu.

Najtan Tabac skrev:
Jag hade min häst "inlagd" på strömsholm i pingstas pga en sparkskada. Fick en rätt saftig räkning därifrån och jag fick delbetala den. Bara man ringer och säger till brukar det inte vara nå problem. Lycka till och hoppas att hästen mår bra nu.

Nyfiken fråga, hur fick du delbetala den? Alltså på hur lång tid och vilka belopp?

Unghästen har ju försäkringen från paradiset, men kan vara bra att veta för valackens skull, som iofs har en ganska trevlig försäkring han med men iom T-märkning har hältereservationer runt om, så SKULLE det bli något igen kommer det kosta mig en rejäl slant, som jag alldeles oavsett när det inträffar kommer ha svårt att hosta upp på ett bräde.

Jag delade upp den på två omgångar, på två månader och det var inga problem. Tror inte att det hade varit nå problem att dela upp den på flera gånger heller. Men nu hade jag sån tur att min mamma hjälpte mig med ett par tusenlappar oxå. Annars hade det blivit lite värre :( . Hade köpt hästen dan innan och uppfödaren sa att hon var försäkrad.. Men det var hon inte. Hade jag vetat det hade jag ju inte kört in henne. För hon var frisk på morgonen efter så det var bara en sträckning :angel: . Men vi fick ju lite plåtar på henne så det var ju bra :D . Men det var lite snopet. Men man blir ju lite överkänslig med ny unghäst och allt.. :eek: .
Men ring dit du, dom brukar vara snälla. Tror inte att dom är så sugna på att skicka kronkalle efter en i första taget ;) .

Najtan Tabac skrev:
Jag delade upp den på två omgångar, på två månader och det var inga problem. Tror inte att det hade varit nå problem att dela upp den på flera gånger heller. Men nu hade jag sån tur att min mamma hjälpte mig med ett par tusenlappar oxå. Annars hade det blivit lite värre :( . Hade köpt hästen dan innan och uppfödaren sa att hon var försäkrad.. Men det var hon inte. Hade jag vetat det hade jag ju inte kört in henne. För hon var frisk på morgonen efter så det var bara en sträckning :angel: . Men vi fick ju lite plåtar på henne så det var ju bra :D . Men det var lite snopet. Men man blir ju lite överkänslig med ny unghäst och allt.. :eek: .
Men ring dit du, dom brukar vara snälla. Tror inte att dom är så sugna på att skicka kronkalle efter en i första taget ;) .

Ah, tack för svaret. Det är inte aktuellt just nu som tur är, men det är ju bra att veta för framtiden. Ska det börja sprutas leder igen och sånt så sticker ju räkningarna iväg, och utan något försäkringsbolag som tar hand omd em, och då är det ju bra att veta liksom att de iaf kan tänka sig dela fakturan =)

*uppdatering*
Jag ringde ATG och frågade och det skulle inte vara något problem att dela upp betalningen på 4-5 månader! :)

Ja, jätteskönt! :)
Enligt damen på kundtjämst som jag pratade med fanns det t.o.m. de som fått delbetala upp till sex månader! Hade det inte gått hade jag ju vackert fått hosta upp pengarna men det blir ju ett bra mycket mindre hål i (student-)ekonomin när man kan dela upp summan! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
520
Senast: Windy
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar