dela upp hästarna?

Barnardo

Trådstartare
grannarna ska snart ha tre valacker, två ston och en hingst i stallet. just nu har de bara hingsten, ett sto plus en valack.
hingsten går själv, men de andra, hur ska de göra med dem? de vet inte riktigt hur de borde göra, om de ska ha alla i samma hage, eller om de kanske ska dela upp stona och valackerna..? vad tycker ni?

inget utav stona rids, åtminstone inte ofta, och de är vana vid att bli ensamma i hagen lite då och då.
alla valackerna rids regelbundet. det kanske är smidigare att ha dem uppdelade, så blir det inte så många hästar att hålla reda på om man ska ta ut en eller två? men samtidigt är det ju kul för dem att gå så många som möjligt.. :smirk: :confused:

hur borde det göras?? :bow:
 
jag skulle nog inte sätta dem i samma hage vid den här årstiden, såvida man inte har en JÄTTESTOR hage som inte bli så upptrampad.. Man kan ju dela upp dem hursomhelst annars, om alla kan gå med alla, så de inte skadar varandra. Jag hade nog delat upp dem efter personligheterna. de hästar som är lika till sättet, är lika aktiva i hagen osv skulle få gå i samma hage. har fått uppfattningen av att det funkar bäst så, inget bortjagande av mat osv på de hästar jag har gjort så med½ det är vad jag tycker iaf, men du får säkert många olika svar, gör vad du tycker, det är ju bara att "flytta om"ifall det inte funkar! Hoppas det löser sig!
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 230
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 368
Senast: mars
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 299
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp