Dela sto o föl på natten

Sv: Dela sto o föl på natten

jag hadde ett hingstföl förra året som total vägrade att smaka på mammas mat...han särade jag inte från mamman förens han va 11 månader då hade han börjat att äta egen mat efter mycket trugande och bortskämd heter..hum...det tog mej 2 månader att lära han att äta egen mat..annars så brukar jag sära på dom om dom äter bra och det brukar vara vid 5-6 månader..men så finns det ju tydligen undantag..detta är dock det första fölet som inte velat äta som jag stött på..jag har inte hört någon som haft liknande problem heller....

Sv: Dela sto o föl på natten

jag har börjat med att ta över min i egen box enbart när han äter krafftfoder. han var fyra månader när jag började med detta.
tänkte ha han hela natten när han är 5 månader och skilja helt vid 6 månader.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
414
Senast: Mia_R
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka