Dela kolumner i excel

dimmansstuteri

Trådstartare
Hur gör man om man bara vill dela kolumnerna i en del av en spalt i excel?? Håller på att bli fullkomligt galen... :(
För visst går det att göra???

Hlsn Helena
 
Hur menar du? Vad har du för information, ska den delas upp och hur?
 
Vet faktiskt inte om det går, jag hade ett liknande problem en gång men jag infogade en kolumn till och lät de rader som inte skulle delas gå över två kolumner. Kan det vara en lösning? Annars kanske någon som är bättre på Excel än jag har ett bättre förslag?
Hälsar Lianda :)
 
Nej, jag tror inte att det går.
Du får infoga en kolumn sen sammanfoga dom celler som inte ska vara delade.
 
Tack för era svar, jag fick göra som ni skrev, infoga en till kolumn och sammanfoga de celler som jag ville ha "normalformat" på. Det gick ju det med!
Tackar...
Hlsn Helena
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Jag kliar mig i huvudet. Det finns ju något som heter delsumma i excel. Så man kan räkna ut summor enbart på rader som visas. Dolda...
Svar
0
· Visningar
325
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
622
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
461
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp