Dela av transportbur?

vego96

Trådstartare
Jag och kaninerna ska åka hem till föräldrarna ett par dagar, undrar bara om det är någon som har en kreativ idé på hur man bäst delar av en transportbur? Alltså en sådan i plast som man kan ha till katter och andra djur av mindre format.
Kaninerna kommer väldigt bra överens och resan tar bara ca en timme, men vill inte utmana ödet heller och ha dem ihop, ifall de börjar slåss eller nåt, det är ju ett väldigt litet utrymme. I värsta fall får jag ta med en sele och ha en av dem i knät.

Lösning, nån? ;)

Sv: Dela av transportbur?

Köp en bur till.
Det finns billiga för under 200 kr som är jättebra.
De håller t.o.m. för en minigriskulting.;)

Saken är ju den att jag har två burar, men orkar inte dra med bägge på bussen. Hade jag kört bil hade det ju inte varit några problem, men två burar plus väska... nja. Skulle bara sluta med att jag glömde nåt nånstans. :o
Är ju inga jättekaniner jag har heller, de väger ca 3 kg tillsammans.

Har suttit och klurat en stund och haft min egen transportbur framför mig. Har kommit fram till följande:

Om du skär ut en kartongbit efter burens form, men lämnar 2 små kanter att hänga upp den på så borde det funka. De flesta burar har ju vertikala lufthål som du nog kan hänga upp kartongbiten på.
Gör några hål i kartongbiten så blir det inte så mörkt för kaninen som sitter innerst.
När du satt in kaninen sätter du för kartonbiten och tejpar med lite silvertejp uppe och nere för att den ska sitta stabilare.
Jag tror det kan funka.

Här är en väldigt dålig och amatörmässigt ritad bild på hur jag har tänkt mig.

20367680.jpg

Har suttit och klurat en stund och haft min egen transportbur framför mig.

Du är då för go! :bow:
Offrade glatt en billig ikealåda, och efter lite klippande blev det såhär:
PICT0284-1.jpg

Inte riktigt lika snyggt som din ritning, men tror det kommer funka. Om nu inte kaninerna förväxlar wellpapp med godis. :devil:

Har man inte så mycket för sig om dagarna blir man glad om man får något att tänka på. :)

Det ser jättebra ut. Förrhoppningsvis överlever kartongbiten en bussresa.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 814
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka