Jag är emot såna fria val, haha.Alla får göra sina egna val sen tycker jag han ändå kunde testat. Men men.
Slutade ändå med att jag beställde mat till slut, haha.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är emot såna fria val, haha.Alla får göra sina egna val sen tycker jag han ändå kunde testat. Men men.
Slutade ändå med att jag beställde mat till slut, haha.
Ja verkligen tråkigt och skumt beteende.
Så länge det är okej för dig förstås! Jag blev bara så förvånad. FINNS det ens folk som aldrig äter vegetariskt?
Så länge det är okej för dig förstås! Jag blev bara så förvånad. FINNS det ens folk som aldrig äter vegetariskt?
J kom förbi en sväng, sen var det middagsdags och han totalvägrade äta min vegetariska mat så han for hem och åt nu är han på g hit igen...
Försökte förklara att jag är en jäkel på laga mat, men nej.. han är ju jägare och kanske ganska inskränkt
Fast det är ju en sak att inte aktivt laga till en medveten vegetarisk måltid hemma som en del av ett medvetet och genomtänkt val, och en annan att vägra äta mat som inte innehåller kött. Ta en grönsakssoppa, en snabb sallad.. en risotto, ett paket med ramennudlar - liknande saker. Jag tror inte jag känner en enda människa i någon generation som skulle gå hem bara för att middagen som erbjöds råkade vara vegetarisk.
Jag är också från nordliga breddgrader.
Alltså det finns massor. Handlar ju bara om vilket umgänge man har. Blir alltid så förvånad över sådana här reaktioner på buke även om jag också gärna levt i en värld där alla var mer medvetna i sina val
Ja. Jag vet flera sådana. Jag kan bli jäkligt provocerad av uppfattningen att andra inte kan ha gjort ett medvetet val och ha kommit fram till något annat än jag.Lite OT nu mtp dejting, men: det går att ta ett MEDVETET val som innebär att man väljer att äta kött, med....
Oh ja, och det finns de som medvetet väljer bort allt som det inte är kött på. Är det en macka så MÅSTE det vara en skinkbit på, är det soppa så går det iaf att ha lite strimlat kött i, sallad kan man blanda räkor i och gröt får ses som förrätt innan den riktiga måltiden som såklart innehåller kött i någon formSå länge det är okej för dig förstås! Jag blev bara så förvånad. FINNS det ens folk som aldrig äter vegetariskt?
Ha ha oj. Men kom o tänka på en sak... om han hade lagat mat åt dig med kött... hade du ätit kött då? Tänker bara att det är ju lite samma sak... känslomässigt alltså...J kom förbi en sväng, sen var det middagsdags och han totalvägrade äta min vegetariska mat så han for hem och åt nu är han på g hit igen...
Försökte förklara att jag är en jäkel på laga mat, men nej.. han är ju jägare och kanske ganska inskränkt
Ha ha oj. Men kom o tänka på en sak... om han hade lagat mat åt dig med kött... hade du ätit kött då? Tänker bara att det är ju lite samma sak... känslomässigt alltså...
Nej, det är inte samma sak att välja bort att äta döda djur som att vilja göra det. Det ena är oftast baserat på ens etiska principer medan det andra verkar mest vara baserat på gammal vana och smaksinne.Ha ha oj. Men kom o tänka på en sak... om han hade lagat mat åt dig med kött... hade du ätit kött då? Tänker bara att det är ju lite samma sak... känslomässigt alltså...
Ja det klart. Men han verkade ju livrädd för att inte få i sig kött... kändes nästan som han var lika livrädd för att inte få sig kött som en veg är att få i sig det. Jag formulerade mig nog lite konstigt. Var ironiskt menat (jag är också vegetarian)Eh nej? Det är inte alls ens nästan samma sak. Jag har varit veg i 21 år, skulle jag äta kött skulle jag dels bli sjuk men sen är det ungefär samma sak som att säga åt en troende muslim att det är ok att äta fläskkött. Ingen skulle göra det. Däremot äter ju "köttätare" annat än kött, förslagsvis potatis, ris, pasta och andra ingredienser så steget att bara inte är kött vid ett mål mat är rätt mikroskopiskt jämfört med att lägga till nåt en valt bort av hälso-, etiska eller religiösa skäl.
Fast det är ju en jätteskillnad mellan att erbjuda någon att äta något hen i vanliga fall absolut inte äter, och att erbjuda människan att äta någonting den ändå äter i vanliga fall men att avstå en viss, annan ingrediens.Ha ha oj. Men kom o tänka på en sak... om han hade lagat mat åt dig med kött... hade du ätit kött då? Tänker bara att det är ju lite samma sak... känslomässigt alltså...
Läs mitt tidigare svar. Så går vi vidare med dejtingtråden nu och släpper matprat.Fast det är ju en jätteskillnad mellan att erbjuda någon att äta något hen i vanliga fall absolut inte äter, och att erbjuda människan att äta någonting den ändå äter i vanliga fall men att avstå en viss, annan ingrediens.
Edit: Förlåt för OT; jag glömde vilken tråd jag var inne i.