Äh va sjutton jag skriver på här, vet inte vart det bär hän om det slutar som vän eller något mer i nuläget känns det som om det lutar åt något mer.
Så tänker jag börjar från början, kommer medvetet utelämna vissa detaljer för att inte någon som känner mig irl listar ut vem det gäller å sabbar (råkat ut för det tidigare).
Några av er kanske har läst mitt senaste dagboksinlägg och för er som inte läst så kommer en uppdatering på läget här.
Det är så att jag pratat en del med en kille i telefon på sistone och vi stöter på varandra lite titt som tätt. Vet inte exakt hur länge det pågått.
Det var förra helgen som han bjöd hem mig till hans hus. Åkte dit vid 13, fick en husvisning av alla rum inklusive ”man cave” (som var ett rum med träningsredskap) och garaget.
Vi grillade korv och åt det ihop med bakad potatis och tzatziki. Satt och pratade som vi brukar.
Efter det blev det solstolar ute bredvid varandra och göttade oss i solen, han tog av sig tröjan och innan han gjorde det sa han något i stil med att jag inte skulle bli bländad i den jargong vi har sinsemellan.
Jag skrattade och svarade att jag har mina lysrör och pekade på mina ben (som jag hade kavlat upp byxorna på).
Sen gjorde han sig lite kaffe och jag drack saft, käkade en marabou daim chokladkaka som jag fick vakta (hålla i) trots att han vet att jag är värsta gottegrisen har talat om det.
Hade det varit min egen chokladkaka hade den vart slut för längesen, men jag lyckades ändå hålla mig själv tillbaka.
När solen gick ner gick vi in och satte oss i soffan och kollade på Netflix.
Han gjorde lite popcorn och ställde skålen vid mig (vi satt på varsin sida om soffbordet) och verkligen puttade upp bordet mot mig.
Jag är riktigt svag för popcorn, lyckades ändå hålla mig själv tillbaka och han fick sträcka sig flera gånger över bordet för att nå.
Frågade honom varför han inte ställde skålen närmare sig själv. Varpå han svara något skämtsamt.
Åkte hem vid 23 hade kunnat stanna längre men det blev så mörkt och jag skulle köra hem 30 min.
Nu i veckan har det varit vanligt prat och igår frågade han lite vardags vanligt va jag skulle göra i helgen. Jo det är ridningen på morgonen och sen chilla resten av helgen. Frågade artigt hur helgen såg ut för honom.
Jo de skulle hämta pizza och sen frågar han om jag vill haka på.
Så nu ska jag dit 13 på lördag igen.
Nu precis när jag satt å skrev detta inlägg damp det in ett sms från honom:
”
Du får ta med tandborsten imorgon så du slipper köra hem i mörkret.
Om du vill förstås.”
Så nu har jag starkare vibbar att det är något mer än bara vänner.
Lite nervöst och pirrigt då jag ska träffa hans två söner för första gången.