Skrev tack för igår till fikakillen för en timme sen och fick svar direkt. Ett par meddelanden fram o tbx... kul
. Fast jag undrar om han också tycker det känns skumt att vi är dem vi är... men vi får se... jag har i vilket fall inte möjlighet att ses förrän tidigast nästa torsdag ändå så...
Nu skrev jag och frågade om han vill ses igen... Man måste väl våga lite...
Gamla ragget och jag ska träffas efter jobb imorgon.
Jag vet precis vad jag vill, men har ingen aning om vad han tänker...
Oavsett vad som sker, så ska det bli väldigt kul att träffa honom! 6 år sedan sist, 10 år sedan han var "ragget".
Tips på vad man kan hitta när det regnar?
Han drack knappt alkohol längre, så ta en öl föll bort. Han är dessutom muskelknutte numera så cafe känns inte heller som bästa alternativet (dessutom har jag massa allergier så ofta kan jag ändå inte äta något).
Jag vill ha fokus på att kunna prata, så ingen aktivitet som kräver för mycket fokus.
Min tanke var bara en vanlig promenad från början, men det ska tydligen regna rejält hela em...
Jag fikar näst intill aldrig sötsaker, men tycker ändå att fikadejt funkar. Det finns ju oftast något mer matigt man kan ta som ett mellanmål istället. Eller bara kaffe. Jag tänker att jag är där mest för att känna in personen lite på ett ställe med folk runt ikring första gången, inte för maten/fikat i första hand.
Pratat i 2 timmar med Brandmannen i telefon. Han har både djup och humor.
Jag föreslog tidigare på sms att vi kunde ses på en fika till veckan, men han vägrade fika.
Nu när vi pratade utvecklade han det. Han tycker fikadejter är som stela arbetsintervjuver.
Så jag sa att då fick han komma med ett förslag. Han hade redan tänkt ut ett.
Han ville rida islandshäst och frågade om jag kunde rida
"Öh...ja. Har ridigt i 30 år men nu var det ett par år sen"
Han hade ridigt några gånger men kunde inget, men tyckte det var kul.
Finns inte en chans att jag kommer i mina ridbrallor![]()
Haha! Åh, så roligt!
Dejt nummer två med nyaste tinder-killen igårVi tog en promenad och picknick vid havet. Sen gick vi hem till mig och drack the när det blev kallt och molnigt..
Väldigt trevligt och vi var överens om att ses igen! Hoppas vi kan få till lite hångel iaf nästa gång![]()
Så roligt!
![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)