Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om jag inte är en hejjare på gramatik, så skulle jag tolka allt som personangrepp, där subjektet är den användare vars inlägg man svarar och predikatet ett adjektiv.
Dvs
Du är dum = ett personangrepp
Jag tycker att du är dum = inte ett personangrepp.
Bara ett exempel - jag tycker ingen är dum
i exempel 1 är det ett fastslaget faktum att ngn är dum. Sådana påståenden riskerar att blr en fastslagen "sanning" bara de upprepas tillräckligt ofta.
Människan har en tendens att tro på det den läser, så där skulle jag vara noga med att mota Olle i grind
I exempelt 2 tar dock författaren ansvar för sin egen åsikt /upplevelse, det är inte en universiell sanning.
men hon kan ju i alla fall utrycka sig sakligt och civiliserat
Jag är inte insatt som sagt - det kanske är Kat som är den värsta bråkstaken - men hon kan ju i alla fall utrycka sig sakligt och civiliserat
Bra tråd
Jag vet att jag ibland har en tuff ton, så jag kan ta det - men särskilt väluppfostrat och god ton týcker jag inte det är
*kl*
Har trianglat tråden, vissa inlägg är ju bara helt uppåt väggarna.
*kl*
Har trianglat tråden, vissa inlägg är ju bara helt uppåt väggarna.
Eftersom vi diskuterar personangrepp i den här tråden vore det intressant att veta vad du tycker är helt uppåt väggarna.
Kanske borde då ta med en beskrivning hur predikande man får vara, om det är OK att fortsätta mala sin egen syn på saken i någons tråd där TS samt många andra ber "predikanten" att lägga ner eller starta en ny tråd, då de allra flesta anser att "prediaknten" är som en elefant i porslinsbutik.
Oftast spelar det ingen roll om elefanten ber så mycket om ursäkt för att den har sönder det mesta i porslinsbutiken så länge den inte väljer att lämna utan fortsätter krossa porslinet.
Ha, ha, ha, nu får tråden göra skäl för namnet personangrepp, men jösses F, Kat utrycker sig civiliserat!!!!
Du har glott alldeles för mycket i dina dressyrböcker och har missat senior!!!!
Är det någon som trampar på ömma tår så är det Kat!
Är det person angrepp när man får upprepande PM från ngn med typ sådant här skrivet i
" så förstår jag inte varför du tvunget skulle svara MIG.
Jag tror att du inte är riktigt klok."
Jag bara skakar på huvudet och skrattar bakom ryggen,
Du har visst missat att "bläckis" inte är moderator längre