Fina

Trådstartare
Är det någon som känner till denna halvblodshingst? Någon som har en avkomma? Tacksam för alla svar!

Sv: Decopauge

Allt jag känner till om honom är att han är skäck och inte godkänd samt att han tävlats i lätt dressyr.

Och är efter en hingst som heter Art deco...

Och inte har korrekt benställ...inte alls:crazy:

Decopauge är såld till England och gör där succe. Hans föl i Sverige är jättebra. Han kan inte bli godkänd i ASVH då han har canadian sport horse i stamtavlan. Kanske den bästa skäck som verkat i Sverige

Jag har sett honom under ryttare(skicklig sådan) och för mig framstod han som en relativt normal häst ridbarhetsmässigt.
Gångartsmässigt ganska bra skulle jag säga, men det som jag reagerade starkt på var dock hans extriör:crazy:

Detta tar ju inte ifrån honom det han lyckats prestera på tävlingsbanorna.

Hur många avkommor har han i Sverige?
Hur många har du sett efter honom?
Någon visad på fölvisning?

Bara sådär allmänt intresserad.

*PUTTAR UPP*

Vill hemskt gärna att du svarar var och vilka avkommor som du sett som varit så bra. Vi andra kan ju ha missat dom, och den vore ju synd om det vore så eller hur;)

Känner till en avkomma väl. Ett femårigt sto som är 170 hög och med mkt bra överlinje, en ganska maffig häst men inte tung. Trevlig temperament och mkt ridbar! Riktigt bra trav, men galoppen och skritten är bra också. Hoppar ganska bra också. Ang benstället så är hon svag i sina kotor bak. Nu har hon föl vid sidan.

Jag har sett honom under ryttare(skicklig sådan) och för mig framstod han som en relativt normal häst ridbarhetsmässigt.
Gångartsmässigt ganska bra skulle jag säga, men det som jag reagerade starkt på var dock hans extriör:crazy:

Detta tar ju inte ifrån honom det han lyckats prestera på tävlingsbanorna.

Hur många avkommor har han i Sverige?
Hur många har du sett efter honom?
Någon visad på fölvisning?

Bara sådär allmänt intresserad.

Min väninna red och tävlade honom. Camilla Lindh.:idea:

Hej.
Jag har en avkomma efter Decopauge.
Han är 5 år och ca 170 hög och mycket trevlig.
Mvh Carro

En av hans avkommor står i stallet där jag har mina hästar.
Hoppar hur maffigt som helst. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Hemmet Tacksam för snabba svar innan jag tar fram eldkastaren (som jag tyvärr inte har).
Svar
4
· Visningar
345
Senast: Yeah but
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka