Debutera lätt...var?

Narcissa

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder...var ska jag debutera lätt klass? Skulle ni rekommendera Sydslätten eller Gärds?
Hur ser deras vatten ut i den lätta klassen?

Sv: Debutera lätt...var?

Tyckte Gärds i höstas såg väldigt lätt ut, iofs så kom jag bara till 3:e hindret men det berodde inte på att hindren var svåra.. Vattnet var en liten stock sedan nåra galoppsprång ett nerhopp och en liten stock upp ur vattnet

Det låter ju som ett bra vatten för min häst faktiskt. Jag tror det blir att han får debutera i Gärds. Men jag har inte bestämt mig till 100% ännu. Så berätta gärna lite om banorna. :)

Om jag skulle debutera lätt skulle min häst kännas säker på allt innan jag gör det...

Jaha?

Min häst är helt säker i terrängen i 90-klasserna.
Plus att jag har ridit mkt ft innan.

Vad ville du eg med det inlägget?

Ja, som rubriken lyder...var ska jag debutera lätt klass? Skulle ni rekommendera Sydslätten eller Gärds?
Hur ser deras vatten ut i den lätta klassen?

Gärds...
Sydslätten kräver mer med backar osv. (Man måste ju inte ta allt på en gång.)
Har du ridit vattnet i Gärds i deb (det har du väl?) så är vattnet inga problem. Stock innan/efter, möjligen nerhopp.
Vattnet i lätt i Syds minns jag inte men Nisse har väl koll på hur det ser ut nu?

jag är inte helt säker på hur det ser ut i år men jag tror att det kommer vara som det brukar och då är det en stock på ca 70cm och sen ca 1 meter och sedan ner i vattnet. det finns även alternativ som ligger snett ner från kanten som barar är 20 cm höga men vägen dit är betydligt svårare.

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: Sedna
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?