Debut med nya hästen

N

Niklasson

Planerar göra tävlingsdebut med nya hästen om en vecka. Min planering var först att jag skulle ha börjat med en liten Clear Round förra helgen men den blev inställd. Så nu ska det bli tävlingsdebut nästa helg på en lokal dressyrtävling (om jag nu inte har oturen att bli bortlottad...) Kommer att göra bort mig¨nåt åt h-e men vad säger man. Nån annan slipper ju komma sist iaf...

Bry dig inte om hur det går i jämförelse med de andra på tävlingen tänk bara på dig och din häst. Det är er första start och du vet ju inte alls hur hästen kommer att reagera när ni kommer till tävlingsplatsen. Kom ihåg det som går bra och försök göra något åt det som inte går lika bra till nästa start. Lycka till. :love:

Samma här, planerar att rida någon dressyr med nya foderhästen här snart. Kommer skämma ut mig skarpt. Men så länge vi har kul så. :)
Lycka till.

Kan nog bli ganska festligt eg... Ska rida LC1 och LC2 och i båda programmen så är d mkt höger galopp. Och den har vi lite problem med. Går LITE fort... :angel: och ibland slår hon över i korsgalopp. Men hon har blivit bättre på de 3,5månader jag haft henne. Ska bli lite kul att se hur hon reagerar iaf. Räknar m ganska dåliga poäng men d skiter jag i. Vänta bara, jag ska träna och träna och d e ju hela 4år t nästa OS. Ha ha ha :D

Ska omdebutera så att säga med min ponny. På förra tävlingen i vintras försvann hon. Hon blev helt plötslig A-ponny och trippade fram. Naaaaaw, lilla stackare. Men nu är vi mycket mer samspelta, så vi får se. :)

En sak är (nästan) säker - går hon som på träning vinner vi. :banana:

Ta det lungt så blir det bra! Ha inte så höga krav och tänk inte på vad alla runt omkring dig tycker och tänker, tyvärr finns det sånna som glappar alldeles för mycket med käften inom ridsporten. Så länge du känner dig nöjd med ritten så är det det enda som räknas. Min förra häst gick alltid underbart på träningar (tro det eller ej) men på tävlingar blev hon väldigt uppspelt, men med tanke på alla tävlingar jag startade i så kände jag ju att hästen bara blev bättre och bättre och det gjorde mig glad och nöjd. Och det är det enda som räknas! Tro mig, i alla fall i början.

Din häst som är så fiiin har ju framtiden framför sig i dressyren iaf! :) I travprogrammet borde hon ju gå bra, och vänstergaloppen var ju oxå helt ok tycker jag. Ni får ta högergaloppen som en kul grej. ;) Lycka till, synd att jag inte får se er!

Har det gått bra på de senaste träningarna föresten? Tränaren återfått rösten?

Du borde fortfarande byta bild, för jag får fortfarande kåtslag. Det är taskigt.

Fokusera på dig och din häst. Det enda som är viktigt är ju att ni har roligt och på sikt känner att ni utvecklas oh att det går bättre och bättre. Jag brukar alltid försöka att isolera mig innan jag rider och inte titta på några andra utan göra det efteråt istället, det brukar hjälpa mig att hålla mig lugn och koncentrerad. Men för sjutton det är ju bara eran första tävling huvudsaken är ju att ni överlever och har roligt!

Tränaren har fått tillbaka rösten. Har tränat en em kl 17 i värsta värmen... Jättekul... Var till henne en morgon å då skötte hon sig. I går var hon lite väl "glad-i-hatten", högergaloppen var väl mer liknande ökad/sken... Sen blir d ju inte bättre av att jag inte kan hålla mig för skratt... En halvs sekund tappad koncentration och hon har slagit över i kors.. Ska se om jag kan få nån att filma. Men då vill jag absolut ha domarens min i bild vid höger "arbetsgalopp"... :D
I förrgår när jag red själv var hon ganska fin. Kom fint i volterna och en liten bit efteråt. Men hur ska de gå på sön??? Vet ännu inte om jag är med bland d startande då d e lagtävlan oxå och såg nu på PM att de kör paralella banor. PANIK!!! Kommer göra bort mig nåt så in i h-e. Och med en udda klubb så kommer alla vet vem jag e sen... :o

Kommer åka på tävlingen med vetskapen att jag kommmer inte få några bra poäng. Hon är inte stadig i formen, höger galopp kan lika gärna bli kors el ökad/sken-liknande.. Men vi kan ju titta på dressyrstaket och försöka hålla oss innanför :D
Så länge hon sköter sig någorlunda så e d ok. Har bara haft henne i 3,5mån och hon e inte dressyrriden så mkt (7år). Kan rörelserna men går inte i rätt form. Än så länge. Vänta bara, 4år t nästa os... :D

Allvarligt talat så har vi framtiden för oss. På förra hästen (halvgalet fullblod) skulle jag debutera LA4 (hann inte då han blev halt veckan innan :() och flera tränare hade sagt att honom skulle jag ha kunnat rida MSV på, även om han inte hade de bästa gångarterna. Och när jag köpte honom så gick inte han heller i form. Vänta bara...

Ja vafan jag debuterade ST George och visste att seriebytena skulle gå åt helvete men inte trillade himlen ner för det :D

Det går säkert bättre än vad du tror! Det brukar alltid bli så, man tycker det går skit men det syns tydligen inte utåt. :p

Sen så ska man ju alltid mäta sig själv mot vad man vet att man kan- inte vad de andra på tävlingen kan. Det kan gå bra eller dåligt enligt dig, och bra eller dåligt i officiella resultatet. Jag sätter upp ett mål som jag vill rida över. Men såklart så red jag 2 poäng under det målet sist. :p Men hamnade inte sist i startfältet för det! :)

Det e SÅ många starter i klasserna men har svårt tro jag slår nån. Satsar på att göra vårt bästa. Mer kan vi inte göra. Vem vet, S kanske har en jättebra dag. I annat fall så får vi väl chocka de stackars domarna... :D

Äh, mina första tävlingar på Magitza var ju ingen höjdare de heller. För att inte tala om de på Mirang..hon gick ju mer baklänges än framlänges. Din häst följer ju iaf den förutbestämda banan. :rofl:

Video vore kul. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
18 188
Senast: Brie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 460
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama