De största hästevenemangen i Sverige

nennu

Trådstartare
Hej,
finns det en sajt var man kan hitta alla största hästevenemangen (till exempel största banhoppningtävlingar, hästmässor osv) i Sverige? Eller kan någon säga vilka evenemanger är de största (Gothenburg Horse Show natruligtvis, men vilka andra)? Tackar!
 
Sv: De största hästevenemangen i Sverige

Elitloppet.
Falsterbo Horse Show.
Stockholm International Horse Show.
 
Sv: De största hästevenemangen i Sverige

Lite halvstora:

Norrköping International Horse Show, Hoppning+Dressyr 23-26 Maj

Strömsholmstävlingen (numera Nationaldagstävlingen på Strömsholm), med SM i dressyr, 6-9 Juni

Nordiska Mästerskapen hoppning och dressyr (Ponny, Junior och Young Rider), Flyinge, 27-30 Juni

Sundbyholm Summer Games med SM i hoppning, 24-28 Juli

Nordiska Mästerskapen i Fälttävlan, Bökeberg, 20-22 September

Svenskt Avels- och Sportchampionat med Breeders Trophy (Unghästtävlingar), Flyinge. Fälttävlan 14-15 September, Hopp och dressyr 1-6 Oktober

Final Volkswagen Grand Prix, Flyinge 12-13 November
 
Sv: De största hästevenemangen i Sverige

Nu vet jag inte hur stora tävlingar du vill se, men här nere finns ju Helsingborgs frk och åstorp som bla har större hopptävlingar (och även dressyr) som drar en del publik. I västergötland finns bla Grevagården.
 
Sv: De största hästevenemangen i Sverige

Om det handlar om stora tävlingar finns ju även Svenska Grand National på Strömsholm den 16 juni samt Nationaldagsgaloppen på gärdet förutom en del stora evenemang på Täby, Säve och Jägersro. Se Svensk Galopps hemsida...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 204
Senast: Grazing
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
17 500
Senast: Marvin
·
  • Artikel
Hästnyheter Christin Titti Ericsson från Skövde styr över Sveriges största hästevenemang, Sweden Horse Show i Friends Arena i Stockholm.
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 903
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp