De nya transportreglerna.

Inka-90

Trådstartare
Är det någon som vet hur det kommer bli? vad jag har föstått så är det inte riktigt klart än.
Och att det bara är de som har företag som måste gå kursen har jag oxå förstått.
men hur blir det med besiktningen av hästtransporter? måste alla transporter besiktigas, även de som ägs av privatperson?

Sv: De nya transportreglerna.

Är det någon som vet hur det kommer bli? vad jag har föstått så är det inte riktigt klart än.
Och att det bara är de som har företag som måste gå kursen har jag oxå förstått.
men hur blir det med besiktningen av hästtransporter? måste alla transporter besiktigas, även de som ägs av privatperson?
De som har ekonomisk verksamhet (dvs. de som är momsredovisningsskyldiga) där häst och/eller transport står på företaget, samt de som håller hästar i större omfattning (det vill säga de som är tillståndspliktiga enligt § 16 DL) Ska ha transportörstillstånd och gå kurs etc. De transporter som inte räknas till ovanstående kategorier besiktas inte annat än på vanlig bilbesiktning. Kör man utomlands och tävlar och så bör man också registrera sig som transportör även som privatperson.

Det var inte det jag undrade över, dessa trådar har jag redan tittat i.
utan jag undrade om alla transporter måste besiktas.

Det var inte det jag undrade över, dessa trådar har jag redan tittat i.
utan jag undrade om alla transporter måste besiktas.

Alla transporter som de som uppfyller kraven för att behöva vara godkänd transportör och eller behöver kompetensbevis skall vara besiktigade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar