De här märrarna blev det till slut

via

Trådstartare
Vi har ju som flera av er vet letat efter två nya fölston.
Till slut köpte vi Stella Sund e: Sugarcane Hanover u: Vilja Sund
Stella är syster med miljonärerna Bay Crown och Igor Sund.
Hennes mormor Pelopeia har lämnat Majestät Sund och elitstoet Fazy, som i sin tur har lämnat miljonärerna Frankie c. och Facing Facts.
Stellas äldsta avkomma är två år i år.
0811171610852800.jpg

Vi köpte också Chocolate Soup e: Speedy Crown u: Vichysoisse (US)
Chocolate Soup är syster till Speedy Tomali.
Hon har gjort endast två starter, men ändå tagit en seger och noterat rekordet 1.14,5
Hennes äldsta avkomma Chocolate Dipped har tjänat 70 000 us dollar och gått 1.11,7
0811171610864800.jpg

Usel bild jag vet.

Sv: De här märrarna blev det till slut

Åh, prickiga flickor! :bump: Hoppas nu det går bra och alla blir dräktiga!

:bow: Till er som satsar hårt i dessa tider!

Hehe... Såg på bild nr 2 och tänkte att du blivit grundligt lurad, ända tills jag insåg att det var en fölmule jag tittade på. :D

Låter ju riktigt lovande! Grattis.

Hehe... Såg på bild nr 2 och tänkte att du blivit grundligt lurad, ända tills jag insåg att det var en fölmule jag tittade på. :D

.

:rofl::rofl::rofl:

I övrigt Via, så kan jag berätta att vi har haft en hemma som var undan Vilja Sund.
Hon hette Kastanje Sund. Blev felbehandlad i en kota bak, fick elaka bakterier och klarade med nöd och näppe livet.

Kom till oss som fölsto men var som sagt född under fel stjärna.
Mycket hände på hennes väg kan man säga.

Men en helt underbar individ.

AM

.

Du var inte den enda som tänkte den tanken.. jag tittade 3 gånger på bilden innan jag insåg vad det faktiskt var.

Via: Vilka finingar ni har hittat! Grattis:laugh:

De ska till Daguet Rapide båda två. Så får vi hoppas att de blir dräktiga, hans sperma är inte den bästa. I fjol fick vi ju dock 100% dräktigt med honom, inklusive en som har svårt att ta sig på fryst.

Alla: Vad roligt att höra att ni är positiva till märrarna. (Och också roligt att jag kunde roa er med den nyinköpta valacken.:D)

Åh så fina! Bay Crown är en gammal favorit :love: Hoppas att hans syster är lika trevlig!

Häftigt... Vi har Happy Sund, hon ska betäckas med Smok´n Lantern i år.

Inte illa ment, men är inte märrarnas stam lite åldersstigna?

Tja, är man inte gjord av pengar så får man prioritera. :D
Det är ju framförallt Chocolate Soup som både har gammal stam och är gammal själv. Vi tycker dock att hon själv har presterat en tid som inte är helt oäven även idag, och även hennes avkommas tid, 1.11 är ju bra idag också. Så om hon lämnar en till 1.11 travare så skiter vi i om hennes stam är gammal.:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka