De flesta saker kräver så lite av oss

martha

Trådstartare
En fb vän till mig skriver ofta så mycket kloka saker, i morse fick vi denna.. det bästa vi kan göra för andra är gratis...så varsågoda att läsa hans morgonfilosofi <3

Den ädlaste tanken är inget värd - om den inte åtföljs av en handling. Beröm är inget värt - om det inte uttalas. Kramar är inget nytta - om man inte har nån att kramas med. Så låt inte ditt goda hjärta, ditt beröm, dina kramar fastna i tanken - visa det med handling. Och handlingen behöver inte vara stor för att göra stor nytta.

Ge nån ditt leende, håll upp en dörr, lyft ditt arbetslag med solskenshistoria, ta nåns bricka, hämta en oannonserad kopp kaffe, ring och säg hej till en kollega som gått i pension, titta förbi och visa att du inte glömt din syster, din bror, din mamma eller pappa. Hjälp musslan i sjön, låt getingen leva, lägg några kronor i spelemannens kopp. Köp Situation Stockholm, dricksa en tia extra.
Vissla på väg in till jobbet, och hjula på väg hem. Sitt och gör pusslet med sonen fem minuter, krama din fru några sekunder extra. Berätta nåt spännande för dottern om vad du såg på vägen hem.

De flesta saker kräver så lite av oss, men kan betyda så mycket för mottagaren. Lev inte snålt med givmildheten, den är oftast gratis, finns i överflöd. Tveka inte om du ska Gilla ett inlägg, kommentera det eller dela det. Gör det bara. Det gläder den berörda enormt mycket, och tar bara en musklick av ditt liv. Den dagen omvärlden inte är värd en musklick - den dagen har vi slutat leva, slutat vara medmänniskor, och blivit egoister i varsin bubbla.

Det finns såpbubblor fyllda med drömmar, folk som flyger genom livet i ett lyckobrus, det är helt OK tycker jag. Men att krossa andras drömmar och kamp med sin själviska bubbla, det vill jag inte. Om ni nånsin ser att jag svävar iväg i en sån bubbla, ta då fram de kraftigaste nål ni hittar - och spräck den. Ska vi nu leva i livets såpa - låt det bubbla gott om den!

Det behövs så lite - för att betyda så mycket...

Marko Latva - Nevala
aka Tips Fråncoachen
 
Sv: De flesta saker kräver så lite av oss

Ja, egentligen skulle man med ett leende bemöta människor som är jobbiga också , men det krävs träning o tålamod :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Orkar ni inte läsa så låt bli. Min Lord. Knappt 8 veckor gammal kom du uppkrypandes i mammas knä. Du hade redan bestämt dig, du...
2
Svar
25
· Visningar
2 033
Senast: Novelette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp