Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem vill bära den jackan och det budskapet?här på AA har vi en sunkig kvinnosyn
Vem vill bära den jackan och det budskapet?
Ja men vad smart du är! När nåt företag sen säljer tröjor med swastikor på ska jag vara tyst istället - man vill ju inte ge dem pr genom att klaga. Tur att nån kan tänka i den här tråden!
Precis. De har ju fått enormt mycket gratisreklam de senaste dagarna. Varför betala dyra pengar för mittuppslaget i en tidning när man kan få det gratis, liksom?Ni går ju på hela grejen.
http://www.svd.se/opinion/brannpunk...461817823":"og.recommends"}&action_ref_map=[]
Vadå för fram ett kallt resonemang? Det enda du har gjort är att länka till en korkad debattartikel.
Vad är det för resonemang du för fram menar du?
Bara det här tycker jag är ett stort problem (svarar väl egentligen inte direkt till dig utan allmänt, men använder ditt citat som exempel); att många - inklusive jag själv - ofta inte vågar ta diskussionen och måste ursäkta sig, huka och stå ut med att bli kallad bitterfitta eller andra öknamn när man väl gör det och uttrycker sin åsikt i frågor som denna.
Det kan ju tyckas vara en liten sak att irritera sig på, det är ju "bara" en reklamkampanj, men faktum är att det är ju de små sakerna som bygger upp helheten. Ett debattklimat där man inte ens får diskutera reklam om man inte orkar ta glåpord och till och med dödshot (tänker på Agenda om Kvinnohatet från i vintras) bereder ju inte direkt väg för att orka med stora frågor som har med jämställdhet och feminism att göra. Hänger ni med i mitt rantande?
Att man ens ska behöva reflektera och göra avvägningen "orkar jag försvara mig mot termen bitterfitta idag? Är det värt det för att säga vad jag tycker?" när man vill kommentera en uppenbart sexistisk reklamkampanj är helt jävla vansinnigt.