Sv: Dax för ny unghästtråd!
Tack
Enya färgar ur massor tråkigt nog! Hon har blekts betydligt bara sen jag köpte henne som 2-åring, hennes pappa är däremot mer blå i fläckarna än i det vita så hon kanske blir lite blåaktig iaf.
Första bilden jag tog på henne, sept 2009 när jag var och tittade på henne.
Jämfört med denna som är tagen nu i november iår:
Ang Skunkarna, jag hade nog aldrig köpt hästen om jag hade vetat vad jag hade att vänta mig! Men.. Man får ta det onda med det goda, hon har fortfarande mer fördelar än nackdelar.
Brukar vara rätt kul att rida för nya tränare, man säjer att det är en Skunk och allihop har förutfattade meningar. Men hon har hittils överraskat alla positivt som tur är! Båda herrarna Ljungberg och Lagergren tycker att hon är den trevligaste Skunk-hästen de har träffat. Och för att komma från Peter är det ganska bra, han gillade inte henne alls när vi började träna för honom för ett år sen
Brukar kalla henne för mitt bokstavsbarn, hon har NFED = Nåt Fel E Det!
Hon är ändå en trevlig individ även om hon inte har det där mjuka snälla som Enya har. Man får välja sina fighter lite och hon mognar säkert med tiden. Det har hänt en del bara på det året jag har ägt henne även om jag ex. skulle vilja kunna rida ut på henne i skogen. Men med separationsångest x1000 så tragglar vi på med promenader och så får hon sin ridning på banan så länge.