Datorkunniga, hjälp!

PathOfClovers

Trådstartare
Jag har fåt en vidrig trojan i min dator som heter Webshield. Det kommer upp annonser hela tiden och den gör tex att tv4 play inte funkar, mitt virusprogram lyckas hitta den men inte ta bort den, har testat 10 gånger. Jag själv hittar den inte bland programmen heller. Någon datorkunnig som kan förklara hur man gör?

Jag har googlat och testat typ 20 olika länkar om hur man gör, men de kräver som sagt att man hittar programmet i datorn, eller att man laddar ner sidans eget virusprogram, vilket jag inte vågar. Jag har dessutom ett bra virusprogram som hittar det men lyckas inte ta bort det :cry:

jag lyckades nån gång bli av med nåt liknande genom att göra en återställning till återställningspunkt några veckor bakåt i tiden - beroende på när trojanen hälsade på.

Vad har du för operativsystem?
I Windows8 kan du skriva återställning i sökfältet på "Start-skrivbordet" så får du upp olika alternativ samt hur du gör....

Annars tror jag den ligger under "kontrollpanelen".

I Windows8 kan du skriva återställning i sökfältet på "Start-skrivbordet" så får du upp olika alternativ samt hur du gör....

Jag vet inte haha är han som hjälpte mig att ta bort viruset förra gången som installerat allting. Kan man kolla nånstans vilket man har?

Det är samma i W7. Tror jag ... länge sen jag gjorde återställning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 797
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 819
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar