... och vilken teknik man har, men det har väl redan avhandlats i en tråd.Jag tror att det beror på hur känslig man är...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... och vilken teknik man har, men det har väl redan avhandlats i en tråd.Jag tror att det beror på hur känslig man är...
Finns det toapapper med optiskt vitmedel? Så himlans onödigt.Senaste numret av Råd & Rön har testat toalettpapper avseende uppsugningsförmåga, materialstyrka, pris per 10 m eftersom det varierar hur hårt en rulle är rullad så st/pris säger väldigt lite, hur snabbt det löser upp sig när det väl är nerspolat och om det innehåller optiskt vitmedel.
Topp tre är:
Testet visar att toalettpapper i tre lager av nyfiber generellt är bättre än papper i två lager av returfiber. De dyraste produkterna hamnar i topp, med undantag av Hempurs bambupapper, som är allra dyrast och får ganska låga betyg. Bäst i test är Lambi Toalettpapper Classic, som kostar 2,80 kronor per tio meter. Trean i tabellen, Serla Smart i returfiber, kostar bara 1,85 kronor per tio meter och utnämns därför till Bra köp.
- Lambi Toalettpapper classic
- Coop Mjukt och lent
- Serla Smart
Rullarna som är tillverkade av returpapper kan innehålla optiskt vitmedel eftersom det är en hel del kontorspapper.Finns det toapapper med optiskt vitmedel? Så himlans onödigt.
Kan förstå om en del extra känsliga kanske vill ha nyfiber, men det känns också som en rätt onödig användning för det om det inte finns ett påtagligt behov.
Fortsätter hålla mig till Serla. Och håller tummarna för att TS hade otur med någon batch ur produktionen, eller att förändringen inte är något som jag kommer reagera på...
Jag har problem.
Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper
1. Papper som slutar existera när det blir blött så man sitter med saker i handen man inte vill ha där.
2. Papper som inte suger upp vätska
3. Luddande papper
4. Sandpapper
Så länge jag kan minnas har jag köpt Särlas toapapper då det haft de egenskaper jag sökt. Nu har det här skitit sig eller snarare försvunnit i ett moln av ludd. Varje gång jag går på dass numera så får jag plocka luddtussar ur röva.
Nu har jag 7 rullar kvar av 18 packet och inser att det är dags att fundera på alternativ, annars lär jag köra min vanliga prokrastinering och stå där med samma problem och 2 rutor papper i badrummet.
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett papper som uppfyller mina krav, som jag tycker är rätt lågt ställda.
Har utedass och kör med Katrin verkstadsrulle. En rulle brukar räcka ett år - till allt från skithusbehoven till kökshantering. Har rulle stående centralt och tar med och fördelar ut när så behövs. Håller bra, även om det råkat yra in snö på pappret. Det jag uppskattar med är att inte tillverkaren har bestämt hur stora eller små bitar jag tar.
Det där lät som om det fallerade på två viktiga punkter, sugförmåga och sandpapper. Funkar säkert "skitbra" men jag avstårHar utedass och kör med Katrin verkstadsrulle. En rulle brukar räcka ett år - till allt från skithusbehoven till kökshantering. Har rulle stående centralt och tar med och fördelar ut när så behövs. Håller bra, även om det råkat yra in snö på pappret. Det jag uppskattar med är att inte tillverkaren har bestämt hur stora eller små bitar jag tar.
Det där lät som om det fallerade på två viktiga punkter, sugförmåga och sandpapper. Funkar säkert "skitbra" men jag avstår
Det fungerar för mig och håller ihop.Inget dömande, men låt mig gissa, du eldar skittunnan sen? För det där kan ju aldrig kompostera verkstadspapper... slarvpelle till min man kan slänga det där runt om kring sig och till våren plockar man upp "hela" papper från gården.
Jag använder toapapper till det mesta även i köket (utom sådant som är både mycket och blött) eftersom vanligt hushållspapper komposteras märkbart sämre.Inget dömande, men låt mig gissa, du eldar skittunnan sen? För det där kan ju aldrig kompostera verkstadspapper... slarvpelle till min man kan slänga det där runt om kring sig och till våren plockar man upp "hela" papper från gården.
Jag hade noterat samma sak, men nog inte blivit lika irriterad som du, men började tänka mer på det sedan jag läst denna tråd.Jag har problem.
Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper
1. Papper som slutar existera när det blir blött så man sitter med saker i handen man inte vill ha där.
2. Papper som inte suger upp vätska
3. Luddande papper
4. Sandpapper
Så länge jag kan minnas har jag köpt Särlas toapapper då det haft de egenskaper jag sökt. Nu har det här skitit sig eller snarare försvunnit i ett moln av ludd. Varje gång jag går på dass numera så får jag plocka luddtussar ur röva.
Nu har jag 7 rullar kvar av 18 packet och inser att det är dags att fundera på alternativ, annars lär jag köra min vanliga prokrastinering och stå där med samma problem och 2 rutor papper i badrummet.
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett papper som uppfyller mina krav, som jag tycker är rätt lågt ställda.