Danone avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Maria76
  • Startdatum Startdatum
M

Maria76

Hurudana har Danones (e. Den Niro) avkommorna blivit?

Tacksam för svar!

Sv: Danone avkommor

Ingen här med Danone avkommor? Har heller ingen sett hurudana individer hingsten lämnat?

Jag har en Danone hingst som blir två nästa år. Han är ädel och blir inte jättestor, runt 165 kan jag tänka mig, men hans temprament är något utöver det vanliga:) Han är jätte lugn och lättlärd, bryr sig inte mycket om det händer något ovanligt, redan som föl kunde jag ta in honom ensam i stallet utan varken mamman eller någon annan. Han är väldigt typiskt De Niro avkomma.

Min är stor- 172cm som 3-åring. Stencool. Går att ha ensam både i stallet och rida ut på. Underbar att hantera.

En i stallet har en 3-årig hingst, e.Danone-Bellini
den är runt 165cm tror jag, fick dubbeldiplom på 3-årstestet för ca 2 veckor sen... rekommenderad till bruks, tror dom ska försöka få den godkänd!:)

Jag har ett sto, Danone-Napoleon, -04. Hon är tuff och helt orädd. Visad på 3-årstest men var inne i en "växaperiod". 8-8-7 i gångarter.
Lite kvadratisk i kroppen men jag hoppas att hon ändrar sig lite. Finfina bakben men inte lika lätt i fram. Men det kommer hoppas jag.
Jag är helnöjd med henne!

Hej! Min Danone avkomma är helt otrolig. Hon har fantastiskt psyke. Lugn och stabil. Hon har har även en fantastisk rörelsemekanik. Hon har fått Danones alla bra egenskaper. Skulle inte tveka att använda honom.:laugh:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Freazer
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: Oknytt
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31