dammigt hö?

tezzie82

Trådstartare
vi har aldrig haft ngt problem förut med detta... vi har vårat hö uppe på loftet och alla vi tre ägare med olika hö har nu märkt att många balar dammar jättemkt :( kan det vara vädret nu som gör att det blir så? känns ju mindre roligt att behöva slänga så mkt. jag brukar få hem en balvagn med hö åt gången men de andra hämtar en transport och ändå är det samma för oss alla :confused: man vill ju inte hämta en vagn till om det ska vara såhär i fortsättningen oxå... är det ngn mer som har märkt av detta?

Sv: dammigt hö?

Ja det är det fuktiga vädret som gör detta med höet.Kan du inte kolla om de är "friska" när du hämtar det, isf ska du lägga ihop det tätt o salta på det,dra gärna en press på,så går det att stänga ute fukten lite.
Så gör vi på våran skulle,o dom som är dåliga tar bonden med sig hem igen:bow: o hittar vi några som är dåliga under uppätningen så drar han av på priset på nästa lass.

Liknande trådar

A
Avel någon mer än jag som skickat märrar på betäckning under sommaren? Jag skickade iväg 2 st till ett stort stuteri i sverige. De var...
2
Svar
25
· Visningar
2 754
Senast: Adenick
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 405
Senast: Madick
·
Anläggning Jag har blivit erbjuden att hyra ett helt stall med fem boxplatser, spolsptilta, sadelkammare, utrymmen för foder och en GIGANTIDK...
2
Svar
34
· Visningar
3 494
Senast: weasel_
·
Foder & Strö okej nu vet jag inte riktigt om tråden ligger rätt, då det handlar om lite annat än foder oxå, men jag chansar.. har en ponny som jag...
Svar
9
· Visningar
5 542
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka