Dåligt samvete!!!

Sv: Dåligt samvete!!!

Nej där är du faktiskt ute och cyklar. Det är ju därför det är viktigt att låta kattungen stanna hos mamman till 12 veckors ålder, för att hon vänjer av sin unge att dia. Mamman låter helt enkelt inte ungarna komma till längre.

//aemaria

?? Har då min moster som gått på spångagymnasiet och är utbildad djurskötare fel? Eller så äre jag som missuppfattat allting..

OjOjOj, jag som har behållt ungar! Hur ska deras liv bli? De skiljs ju aldrig från sin mamma. :smirk:

Ja? I stockholm? Heter de inte så?
Så fall har hon snackat mkt skit då...

Katthemmet hete Gästrike Katthem, och varför intresserar de dig?
Vi har ingen kontakt med dom längre efter att vi fick en blodförgiftad kattunge som dog efter en dag. Dom hade proppat i honom för mkt avmaskningsmedel, så mkt som en storkatt ska ha. Han blev endast 4 veckor.. Dog andra dagen han var hos oss, i min famn :*(
Den de har vi bojkottat de katthemmet totalt. Som tur var har de öppnat ett nytt i Gävle som har bättre koll...

Just nu läser hon vidare för mer kunskaper inom veterinäryrket...

Vad bra, för man blir nämnligen inte en utbildad djurskötare på ett gymnasium.
Dessutom har Gästrike katthem som policy att inte leverera katter förrän de är 12 veckor gamla. Måste varit en speciell omständighet..

Menar du att du fick hem en 4 veckors kattunge?

Och varför svarade du inte på mitt inlägg?

Tycker synd om TS som får stå ut med erat tjöt i sin trevliga tråd. Starta en ny där ni kan ta upp detta med åldern. :D

Menar du att du fick hem en 4 veckors kattunge?

Och varför svarade du inte på mitt inlägg?

Ja, han var svårt sjuk, blodförgiftning och levern var helt ur spel. Han dog som sagt dagen efter att vi fått honom.
Vi gav honom mjölkersättning och medicin, men tyvärr gick hans liv inte att rädda :*(

De du sa innan stämmer nog, jag som har virrat bort mig en aning här.
Hans beteende kan har kommit från att hans mamma aldrig fick vänja av honom de. Men vi fick honom på köpet när vi köpte hans tvillingsyster. Tror att båda var runt 14 veckor när vi fick dom, och hon hade inte de beteende i sig..

Vad bra, för man blir nämnligen inte en utbildad djurskötare på ett gymnasium.
Dessutom har Gästrike katthem som policy att inte leverera katter förrän de är 12 veckor gamla. Måste varit en speciell omständighet..

Mamman hade övergett dem totalt..

Liknande trådar

M
Övr. Katt Ja, nu är det så att vi har haft en katt, Simba, sen hon var kattunge, hon är nu 2 år. För 2,5 veckor fick vi en kattunge, Summer. Hon...
Svar
6
· Visningar
8 777
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Här vill jag ha ärliga svar vad ni bukare tycker! Inga påhopp och diverse saker, utan bara raka svar samt gärna lite varför ni tycker så...
Svar
9
· Visningar
2 858
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama