dåligt samvete

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
har dåligt samvete för mitt trogna russ som vilat ganska länge nu. Jag känner mig för lång för henne även om jag vet att hon klarar mig och är viktbärande. Jag tycker så synd om henne när hon får stå i hagen hela dagarna men vill inte sälja henne så jag funderar på att skaffa en medryttare. Men vart ska jag lägga annonsen? finns ju tusen olika annonsidor.. Ni som har medryttare, hur funkar de för er? Hade ni "lätt" eller svårt för att släppa upp en okänd människa på er häsr/ponny? jag känner att jag kommer ha jätte svårt att lita på personen :crazy: Ingen får göra henne illa :devil:
så alla tips är välkomna!!

Sv: dåligt samvete

Min medryttare lärde jag känna via min kompis som har känt min medryttares familj ganska länge och i början red jag ut tillsammans med henne och jag fick låna en av hästarna i stallet och efter ett tag kunde jag släppa taget lite och eftersom jag var och red ut med henne ett par gånger....så om du känner nån som kan rida är ju det ett plus eftersom du redan känner personen innan :idea:

Börja med att fråga bland vänner och bekanta. Eller sätt upp en lapp på närmaste ridskola. Kräv t ex referens från ridläraren och att föräldrarna går med på det (om du tänker dig en yngre person).

Själv hittade jag min medryttarhäst på annonsdirekt. Tror det är det ställe som flest tittar på för att hitta medryttare/medryttarhäst.

Låt många provrida så ser du hur de rider och så får du några att välja mellan. Ta inte första bästa liksom. Låt de göra allt så ser du hur de hanterar hästen osv. Lycka till

*Gotlandsrusset* skrev:
har dåligt samvete för mitt trogna russ som vilat ganska länge nu. Jag känner mig för lång för henne även om jag vet att hon klarar mig och är viktbärande. Jag tycker så synd om henne när hon får stå i hagen hela dagarna men vill inte sälja henne så jag funderar på att skaffa en medryttare. Men vart ska jag lägga annonsen? finns ju tusen olika annonsidor.. Ni som har medryttare, hur funkar de för er? Hade ni "lätt" eller svårt för att släppa upp en okänd människa på er häsr/ponny? jag känner att jag kommer ha jätte svårt att lita på personen :crazy: Ingen får göra henne illa :devil:
så alla tips är välkomna!!

Jag har en medryttare till mitt sto, medryttaren är en bra kompis som jag litar fullt ut på! Jag skulle ALDRIG ha en "okänd" medryttare! Jag skulle ständigt gå och oroa mig för vad som hände osv. Men om du nu ska ha en "okänd" medryttare tycker jag att du ska vara med de första gångerna och se hur medryttare och hästen trivs ihop!=D

jag har en riktigt grov och muskulös shettis korsning på 110 cm och henne rider jag ut barbacka på imellanåt:P jag är ju igentligen för lång för henne men vikten klarar hono finnt så lite promenader går alldeles utnärkt..:)
förskt hitta en medryttare i närheten som du kanske har nån bekant som känner eller nått..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka