Dåligt samvete!Fler?

E

ejn

Jag är gravid och har drabbats av den mindre roliga krämpan foglossning vilket gör att jag inte kan gå promenader längre :(

Jag får så himla dåligt samvete för hunden, även om jag vet att hon har det bra. Men jag saknar våra långpromenader& träningspassen!

En dag för oss er ungefär ut såhär:
vid 6 går Husse ut och rastar, bara en kort runda för att kissa&bajja.
Runt 11 går jag ut en kort runda i snigelfar ibland åker vi till skogen där hon får springa lös och jag kastar några pinnar, tränar inkallning (det man kan göra utan så mycket ansträgning) när jag inte har allt för ont.
Husse kommer hem strax efter 16 och går en runda. Och sedan blir det en kort rastningsrunda innan vi lägger oss.

Hon är glad och precis som vanligt men ändå kan jag inte låta bli att få dåligt samvete. Försöker ha lite hjärngympa med henne inne oxå.

Fler i liknande sits? Kanske har ni förslag på roliga grejer man kan göra utan att anstränga sig själv?

Sv: Dåligt samvete!Fler?

Vad är det för ras du har?
Hjärngympa inne är ju bra, godissök och trix kanske passar din hund?
Boll med godis i, hjälpa till att plocka upp saker och lägga i en korg m.m.

Det kanske finns någon i din omgivning som kan ta hunden på en långpromenad mellan varven?

Har haft det precis som du! men då fick min man ta en ordentlig långpromenad närhan kom hem och själv försökte jag köra lite olika lydnadsövningar och annan hjärngympa. Tyckte att det fungerade bra.
Försök att låta hunden göra lite näsarbete när ni är ute. Leta efter pinnarna tex.

Det är en Schäfer vi har.

Sambon tar långpromenad när han kommer hem(de dagar han inte jobbar borta) brukar även leja syrran ibland.

Jag funderar på att köpa en sådan där aktiverings boll, är de bra?

Ja dom kan vara bra om du har en hund som får ut nånting av det.

Tex.

*Min lilla hund älskar den och jobbar på lugnt och fint tills den är tömd. Perfekt aktivering för henne.
*Min stora hund blir jättestressad och går på högvarv, därav får han annan sorts aktivering inomhus.

Ska köpa en sådan och prova om det är något för henne!

Till min mormors hund brukar jag lägga godis i en petflaska som hon får försöka krångla ut. Det tycker hon är roligt och det tar en stund att få ut alla! Jag har också gjort hål i tennisbollar och lagt godis i, något lättare än petflaskor!

Man behöver alltså inte köpa en boll, man kan göra egna varianter ;)

Liknande trådar

Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
2 039
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 650
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 068
Senast: Milosari
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 967
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka