Dåligt i magen - andledning?

Aliil

Trådstartare
Min tik blev dålig i magen i lördags. Hon var lös i magen, men inte direkt diarre. Utan det var fortfarande sammanhängande eller hur jag ska förklara det. Hon behövde bajsa tre gånger på kvällen (bajsrar normalt en gång om dagen).

Trodde att det var antagligen något hon hade ätit i skogen då vi var där hela dagen.

Igår var hon normal i magen och även så på förmiddagen i dag.

Men sen på eftermiddagen var det samma vissa igen, lös. Och idag kan det inte vara något hon har käkat då hon mer eller mindre bara har legat i solen på tappen (skuggmöjligheter om hon vill ha).

Bytte för 4 månader sen foder. Och börjar fundera på om det kan vara det som e felet. Hon har inte reagerat mer på det än att hon har börjat fisa lite mera. Finns dom foder som hon fiser mer av (läs kan inte vara i samma rum) och dom hon fiser mindre av.

Kan det vara foder som börjar spöka nu? Eller kan det vara något annat?

Sv: Dåligt i magen - andledning?

Mina hundar äter mycket frökapslar och pollenhängen ute. Tydligen är vårprimörer av det slaget en delikatess. I varje fall så resulterar det i rätt lös mage. Kanske det är något sådant som även din hund gör?

Sv: Dåligt i magen - andledning?

Hon äter mycket gräs, men det har hon alltid gjort utan att jag har sett något av det. Förutom när hon äter hö vill säga, då blir hon hård.

Något annat har jag inte sett. Och hon kommer inte åt så mycket från trappan att käka. Samt att det inte finns någon som kan ha gett henne något heller när dom gått förbi (hon säger till varje gång det kommer någon mot henne).

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
562
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka