Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Googla på hovskabb, och kolla om symptomen stämmer in. Ganska vanligt på rasen, men hoppas att det inte är det!
När klipptes han sista gången i vintras då? Det kan ju bli störningar om man klipper för sent säger de.
När klipptes han sista gången i vintras då? Det kan ju bli störningar om man klipper för sent säger de.
Det där är lite av en mytJag klipper ända in i Maj och har aldrig haft någon störning under mina 15 år med hästar.
TS: Tvätyta hästen med ett bra schampoo, kanske är det bara smutsig. Annars kolla upp skabb/exem.
om dem har sk. fotskabb, drabbar det hela kroppen?
sett nu att han börjat klia sig i hovskägg och stampar lite lätt..
får googla mer![]()
Aha, jag har aldrig vågat göra så
Men fotskabb? Blir de verkligen pälsiga på kroppen då?
Jag tycker också att du ska ta ut veterinären.
Sen tycker jag att du ska fundera på att ta ett träckprov, om du inte redan har koll på hästens parasitstatus. Hästar som har mask kan bli fula i pälsen, och särskilt unghästar kan ha mycket mask.
Vågat vad=)?
Pälssättningen kan ju bero på att h*n tex inte fick tillräckligt med bra foder i våras när pälsen skulle av, eller attd et varit en ovanligt regnig och kall sommar! Dvs många har kvar lite extra päls. Det ena utesluter inte det andra!