Dålig matlust! en tillfällig period?

Zuzzi

Trådstartare
Min snart 2-åriga kastrerade hankatt har nu under 2 veckor ätigt rätt dåligt

normalt så äter han rätt mycket på morgonen och går sedan ut för att komma in sen och äta upp resten. Numera ätar han ytterst lite eller ingenting på morgonen och går ut, kommer in och äter lite efter stora försök att få nån annan mat.

Igår lämnade han en hel portion utan att ens röra det, äter också väldigt lite torrfoder

han ligger i bra hull, var lite i överhull tyckte jag innan han började äta dåligt. Han sover som han brukar och är jättebusig! Busigare än normalt

har inte haft katt innan denna herre så jag vet inte om det här är vanligt bland katter?

Sv: Dålig matlust! en tillfällig period?

Nån enstaka dag med dålig matlust är väl normalt, men två veckor??! Oroande. Hur verkar hans hälsa i övrigt??

Verkar han må bra i övrigt och ingen påtaglig viktnedgång är min gissning att han äter nån annanstans också.
Att han är busigare än normalt skulle kunna förklaras med att han har gått ner lite, då orkar han mer också...

Han får ju gå ut? Kanske besöker han nån granne som tror sig vara snäll...
Annars har han kanske hittat nåt som han brukar knapra på nattetid.

Senast ändrad av en moderator:

Visst han äter upp sin mat men det verkar som om han helt enkelt vill äta, utan när han har försökt tigga till sin nått annat så går han motvilligt och äter lite grann i taget

Han har gått ner lite grann men han är ute ganska ofta också men nu är han i normal vikt. Han mår super, glansig och fin päls och lika go som vanligt, inga skillnader där inte

Vi bor i ett samhälle och nere på en gata där alla känner alla så de vet att den där guloranga katten bor hos oss. Isåfall vandrar han nog ännu längre bort men borde han inte snarare gå upp i vikt då eftersom han får dubbla matranson?

Nattetid sover han mig mid i stort sätt varenda natt. Han har börjat hitta på en massa hyss som t.ex. att börja tugga på olika saker i samband med att han har blivit så himla busig!

Tycker de låter som vinter deprisson :idea: (va smart ja va eller hur zuzzi;) )

Ne men missan är så ibland när det har varit kalt å så när han inte har velat gå ut, eller om de e för blöt, då brukar han äta dåligt, men du vet ju hur han e :p han e ju lite speciel :angel:

Haha ja nån slags omvänd då :p

har åt bättre idag, kanske lite rutiner som saknades? Fått mat innan sju och varit ute nu på morgonen, ätit upp nästan allt och åt upp det som fanns kvar och nu dampar han runt :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama