Sv: Dålig mamma??
Lite så var det för mig oxå.
Jag har aldrig varit barnkär och så.
Jag och min sambo bestämde oss för dryga året sedan att vi skulle sluta skydda oss, så fick det bli ett barn när det vill.
Hade vi planerat in det så hade det aldrig blivit om ni förstår hur jag menar. alltid var det något som måste hinnas med, så det var ju lite nu eller aldrig typ...
Och barnlösa ville vi ju inte vara för evig egentligen...
Iallafall så blev jag gravid. När två blå streck syntes på stickan så blev jag inte själaglad, snarare smått panikslagen.
Sen kände jag inte så mycket de första månaderan. Eftersom jag inte mådde illa eller något annat så kändes det liksom inte förrän magen började växa.
Till saken hör oxå att en nära vänn till mig skulle ha barn nästan samtidigt, men hon fick missfall när jag varit gravid någon månad och då blev det lite tabu att pata barn...
Nåja, sparkarna kom och visst var man nyfiken och lite kul känndes det. men någon himlastormande lycka var det inte, även om jag aldrig ångrade mig.
Jag lider dessutom av förlossningsskräck och min son föddes med kjejsarsnitt (jag var nedsövd) pga detta. När jag vaknade så var det roligt att se vad det var för en liten en som bott i mig de senaste nästan 10 månaderna, men något lyckorus?? Nä, inte alls. Det första jag tänkte var nog, fy så ful eller något
Första dygnet tog sambon hand om allt utom amning eftersom jag hade blivit snittad och hade ont. Andra och tredje dygnet med. Jag grät mycket, kände mig lite tom och konstig och kände mig inte sådär jättelycklig. Korta stunder kom lyckan. Men jag lägtade (tro det eller ej) mest hem till min kattunge... Jättekonstigt.
När Elias var ungefär en vecka, DÅ kom moderskännslorna. Innan dess känndes det som om att någon skulle kunna komma och kidnappa honom och jag skulle inte ens märka det.
Det var jättekonstig att känna så.
Men som sagt efter ca en vecka så kom det. PANG!!!
Innan dess hade jag inte ens pussat honom
Nu är han det viktigaste som finns för mig! Helt underbar och jag kan inte tänka mig livet utan honom.
Och Jag är VÄRLDENS BÄSTA MAMMA
Iallafall för honom, precis som de flesta andra mammor är för sina barn och som jag är övertygad om att du kommer att bli för ditt barn!!
Jag tror att du kan sluta oroa dig. Slappna av och försök att hitta någon att prata med.
Det kommer att gå bra.
Det är faktiskt mycket roligare och på många vis enklare att ha barn än vad iallafall jag hade kunnat drömma om
Och det är sant som de säger. Man får så mycket tillbaka.
Kram på dig
// Anna