Dålig magen.

annie_cool

Trådstartare
Hejsan vet inte om detta är rätt ämmne att ta upp men ändå ochej. Våran hund som är 4 år och har nu i dag bajsat inomhus han har gjort det än gång förut. Vi vet inte varför han göra så.Han är ananrs ganska så kännslig i magen så vi har bytt foder kan det vara det som är felet? Han bajs är löst i rinnit. Dock så är inte blod i så det är bra.

Sv: Dålig magen.

Omöjligt att svara på utan mer info.
Ras, vilket foder fick han förut o varför bytte ni? På vilket sätt är han känslig i magen?
Vilket foder fick han förut o vilket foder får han nu?
När bytte ni o när är förra gången han bajsade inne.
Såg avföringen lika dan ut vid det tillfället o hur ser det ut i till vardags?
Är han kastrerad eller intakt o hur är han i psyket? Till vardags jämfört hur han varit när han bajsat inne.

Är han kastrat eller intakt? Finns det löptikar i området, o om han är kastrerad varför blev han det o när skedde det?

mvh

Ras: lagotto
foder kan ej namnet på det men det skulle vara bra för kännsliga magar. Han fick ett bra foder som han älskar det innehöll lax och ris. Han är inte kastrerad Nu äter han det nya foderet som är med kycklig och nått .Vi byte inte foder den gången då han bajsade inne det var nog att han var så orolig. Det är ljusbrunt och mycket lös och vattnigt.Han är jätte snäll dock lite dominat mot andra hanhundar skäller ofta på andra hundar som han inte känner.Ja det finns löptikar.

Nu spär du på förvirringen.
Namnet på fodren borde du väl veta?
När ni bytte o varför bör du väl veta?
När bytte ni foder o varför?
När bajsade han inne första gången?

Vad har snällhet o dominans med din ursprungsfråga att göra? Det var iaf inte något svar på det jag efterfrågade.

En fråga att tillägga, hur såg övergången mellan fodren ut? Bytte ni foder tvärt eller?

Nej vi byte inte foder tvärt. Det var i juni nångång.. Just nu mår han bra . Hna värkar inte vara nördig nu. Det var ett tag vi fick gå ut många gånger.

Eh va? Så på 7 timmar blev han frisk och sluta bajsa löst? =/ En sån hund vill jag också ha i så fall. Men eftersom du inte verkar vilja ha hjälp med diaren längre så... dock kan jag garantera att diare inte går över hos en hund så fort. ;)

Ja då vi har många. Dock värkar det vara bra med honom. Men som sakt vi får se hur det är med honom i natt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Ratax
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka