dålig mage

M

matilda333

Hej. Min häst har varit dålig i magen en längre tid,har försökt att byta fodermm. Är det någon som har ett bra tips om hur man behandlar en häst som har diarre?

Sv: dålig mage

Vet du vad diarren beror på? När började den? Hade du bytt foder? Beror det på foderbyte skulle jag byta långsammare och avvakta för att tarmfloran ska hinna stabilisera sej. Det tar 2-5 veckor ungefär för mikroorganismerna att anpassa sej. Är h*n inte jättedålig så att det är risk för att h*n blir uttorkad skulle jag nog bara avvakta och kanke ge filmjölk eller bakteriekultur som finns att köpa hos veterinärer eller i foderaffärer.

Sv: dålig mage

Jag hyrde en häst ett år som blev lös i magen av att äta äpplen. Även om man bara gav honom ett äpple så blev han lös i magen.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
319
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 925
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 789
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama