dålig imagen av blötmat?

Eliin_87

Trådstartare
Hej! Jag har två stycken kattungar,bondkatter på ca 17 veckor =) Dom äter mjautorrfoder och jag har försökt ge dom mjau "blötmat" också. Men det verkar som dom blir dåliga i magen av det?
Är det vanligt eller kan det bara vara så att dom är för små för blötmat?

Mvh Elin
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

Våra katter blir också dåliga i magen av mjau blötfoder. Prova en annan sort istället. För små är de inte då man kan ge blötmat direkt när de börjar intressera sig för fast föda.
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

ledsen, men nej..


Ta bort skit torrfodret, och ge ENDAST MJAU BURKFODER...(!)
Utvärdera efter ett par veckor och återkom.
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

ledsen, men nej..


Ta bort skit torrfodret, och ge ENDAST MJAU BURKFODER...(!)
Utvärdera efter ett par veckor och återkom.

Jag gav mina enbart mjau blötfodret när jag skaffade dem. Jag kunde inte fatta varför de var så dåliga i magen. De gick på skonkost och blev bra men så fort jag började med kattmaten igen så var det samma visa. Den ena tål inte burkmat alls medans den andra kan äta pyttesmå mängder, den tredje kan äta burkmat men abslout inte mjau. Då rinner det ur honom.

Katter är olika helt enkelt men jag håller helt med dej om att mjau torrfoder inte är något bra foder.
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

men det är burkmaten som gör dom dåliga i magen? nu när dom bara äter torrfoder är dom bra i magen igen?
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

Prova Bozita eller Applaws för den delen. Båda är väldigt bra. Men det kanske inte gör skillnad mot mage för det,, det kan ta tid att vänja sig..
 
Sv: dålig imagen av blötmat?

Får jag ge ett tips? Byt ut fodret!

http://www.dn.se/ekonomi/inte-bara-mums-for-misse-1.1156828
Detta är ett test gjort nyligen.
Plugga gärna på lite om kattens näringslära.

Genom att ge katterna en bra start på livet och sedan fortsätta med samma förutsättnigar får man en frisk och glad katt :)

Ett bra foder ger en bra matsmältning och ett starkt immunförsvar. Minskar uppkomsten av tandsten och urinsten. innehåller omega3 och 6 för huden och pälsen samt mineraler och vitaminer för leder och ben.
Ett bra foder innehåller mycket protein och lite vegitabiliskt. Håll även ett öga på taurinvärdet och salthalten.

Som sagt det är mycket att veta men samtdigt är det viktigt.

Jag personligen rekomenderar eukanubas foder!
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp