D
Dixie Chick
Har en sju-månaders blandiskille som just nu är lös i magen. Det började natten till fredag då han väckte mig genom att gnälla vid 5-tiden på morgonen. Ut direkt, och jadå, han var riktigt lös i magen. I alla fall fick han fasta den dagen, och igår var det ris m lite matolja som gällde. Han bajsade under dagen, och då var det helt okej. Men så i morse, också vid 5-tiden, väckte han mig och skulle ut. Mycket riktigt så var han lös igen. Det blir troligtvis fasta igen idag, och ris igen imorgon. Eller finns det något annat effektivt sätt?
Vi har funderat på om det kan vara mask som spökar? Avmaskningsmedel ska iaf inhandlas imorgon. Funderar även på att byta foder, och isf köpa genom veterinär eller om någon här vet ett bra foder för känsliga magar (om han nu har det)?
Vi tycker så otroligt synd om honom, och vill göra allt för att han ska bli hundra i magen. Tilläggas ska också att han de senaste veckorna inte ätit så som han gjorde i början. Han vill inte alls äta på morgonen eller lunchen, utan tar allt på kvällen istället. Vi tror att det har med trots att göra, det trodde iaf min valpkursledare.
Alla tips mottages varmt!
Vi har funderat på om det kan vara mask som spökar? Avmaskningsmedel ska iaf inhandlas imorgon. Funderar även på att byta foder, och isf köpa genom veterinär eller om någon här vet ett bra foder för känsliga magar (om han nu har det)?
Vi tycker så otroligt synd om honom, och vill göra allt för att han ska bli hundra i magen. Tilläggas ska också att han de senaste veckorna inte ätit så som han gjorde i början. Han vill inte alls äta på morgonen eller lunchen, utan tar allt på kvällen istället. Vi tror att det har med trots att göra, det trodde iaf min valpkursledare.
Alla tips mottages varmt!