Dålig i magen

H

Happyz

Hejhej. Jag skulel vilja ha lite tips på vad man ska ge en häst som har varit lös i magen en längre tid. Jag har ett shettis sto som är 4år, hon har varit lös i magen i ca 2veckor nu. Normaslt äter hon hö,krafft groov och betfor, har nu tagit bort betforen och gett henne Afil vilket hon inte är jätteförtjust i.

Nått tips på vad jag kan göra/ge min ponny?

MvH Jennifer

Sv: Dålig i magen

Min var lös i magen ett tag i sommras. Det rann ut, man kunde tro att det var en ko som gick i hagen.

Blev mycket bättre när jag började med Linfrökaka. Är nästan helt bra nu. Kanske ska prova det?

Jo har funderat på Linfrö, men är inte för hård mage? hon åt linfrö förut, o vet egentligen inte varför vi slutade, men det funkade iofs bra. Vart köper du linfrö kaka?

Jag trodde min skulle bli ännu värre men jag fick en positiv effekt.

Vi köper det hos en återförsäljare av Åsebrofoder i Värmland.

Okej, jag får kolla om jag hittar det någonstans och ge henne det:)

Jag hade/ har också lite problem med det där...
Ibland är allting bra, ibland är han väldigt lös i magen.

Men för hans del gäller det nog betforen (tror jag:confused: )

Han klarar nog inte av för mycket.

Som man brukar säga, Lagom Är Bäst! :idea: ;)

/Picco

Liknande trådar

Foder & Strö Våren är här och med det har det börjat växa i hagen. Hästen anser att höet är allt mer ointressant och stoppar hellre i sig vad som än...
2
Svar
21
· Visningar
2 697
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 792
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej! Jag söker nytt foder till min 2.5 åriga unghäst. Han är jättehingstig och hoppar på en ibland. Och jag funderar på att hitta ett...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 615
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård