Dålig i magen, när börja ge ris?

amalia

Trådstartare
Min ena hund var lite dålig i magen i förrgår men det gav sig under dagen. Fick mat som vanligt på kvällen samt på morgonen efter. Sedan blev det lite sämre under dagen, även om det fortfarande inte var någon större fara.

Han fick lite ris på kvällen, men såhär i efterhand så skulle han varit utan helt... Magen fixade inte riset utan jag har fått gått ut med honom varannan timme under natten. Var ute med honom vid sjutiden i morse och sedan har han varit utan mat. Har klarat sig bra under förmiddagen, legat och sovit. Nu var vi ute vid ett-tiden och han är fortfarande lös även om det börjar bli lite mera fast.

Hur ska jag göra med mat? Ska jag prova att ge honom små små rismål och istället lite oftare? Eller låta honom vara utan mat helt idag?

Sv: Dålig i magen, när börja ge ris?

Jag skulle svälta honom en dag och sedan köra igång med små portioner ris (gärna en skvätt av risavkoket också) ev uppblött hundmat.

Sv: Dålig i magen, när börja ge ris?

Tack för svar! Ja det är nog bäst, får gå ut med honom en sväng själv så lill-stintan kan äta utan att han blir avundsjuk :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter
  • Guldfasanerna