Dålig i magen av betfor?

Problematisk

Trådstartare
Ponnyn är lite dålig i magen. Det som är nytt i foderstaten är soja (det har han ätit förr utan problem, men uppehåll över sommaren och jag har ökat lite i taget nu) och betfor (som jag inte minns om han ätit förr, han får några dl nu).
Det känns osannolikt att han reagerat på sojan eftersom det gått bra förr. Kan det vara betfor som är boven? Han har tidigare ätit betfiber utan problem. Vad är det betfor har som betfiber inte har? Melass?
 
Min ena kan inte äta betfor, blir mer likt avföring från en ko än häst och blir ett nervvrak.
Samma häst blir även dålig av andra foder där melass ingår men inte i närheten av så dålig han blir av betfor.
 
Min ponny kunde inte äta betfor, förmodligen på grund av melassen. Gick bra med melassfri betfiber.
Min ena kan inte äta betfor, blir mer likt avföring från en ko än häst och blir ett nervvrak.
Samma häst blir även dålig av andra foder där melass ingår men inte i närheten av så dålig han blir av betfor.

Tack för era svar, då provar jag ta bort betforen och ser om det hjälper.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 603
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp