J
Jennifer80
Min underbara häst gjorde sig illa i torsdags, ett sår på höger framben strax under knäet på insidan var svullen. Svullnade upp ännu mer till fredagen, så veterinären kom ut.
Hästen var halt i skritt och 3 grader i trav.
Efter att har fått penecelin och drenage åkte vi till kliniken igår.
Han var inte halt i skritt men 2 grader i trav.
Vi röntgade honom och såg att griffelbenet var skadat, en liten bit hade gått av som en flisa.
Tyvärr vet vi inte än om gaffelbandet eller senorna är skadade, då det inte kunde göra ett ultraljud. Men svullnaden hade gått ner och han hade mest ond runt såret.
jag hoppas verkligen att han inte har skadat ngt mer det vore så hemskt, sitter här gråter,har bara haft honom 1 1/2 år, min föra ponny hade jag ett år han fick ett ben avsparkat. Jag klara inte att ta bort en till häst efter en sådan kort tid.
Jag älskar ju honom.
Om tre veckor ska vi till kliniken igen för ultraljud och ny röntgen.
har ni några erfarenheter av en sådan skada? Kommer Chico klara sig?
Hästen var halt i skritt och 3 grader i trav.
Efter att har fått penecelin och drenage åkte vi till kliniken igår.
Han var inte halt i skritt men 2 grader i trav.
Vi röntgade honom och såg att griffelbenet var skadat, en liten bit hade gått av som en flisa.
Tyvärr vet vi inte än om gaffelbandet eller senorna är skadade, då det inte kunde göra ett ultraljud. Men svullnaden hade gått ner och han hade mest ond runt såret.
jag hoppas verkligen att han inte har skadat ngt mer det vore så hemskt, sitter här gråter,har bara haft honom 1 1/2 år, min föra ponny hade jag ett år han fick ett ben avsparkat. Jag klara inte att ta bort en till häst efter en sådan kort tid.
Jag älskar ju honom.
Om tre veckor ska vi till kliniken igen för ultraljud och ny röntgen.
har ni några erfarenheter av en sådan skada? Kommer Chico klara sig?