• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Dalabuke

Min bedömning är inte att kallblodshästarna är mer oberäkneliga än varmbloden - inte det lilla jag kört i alla fall (träning bara dock, har ju aldrig kört lopp eller ens på bana). Men i lopp 7 var det om jag inte minns fel rätt många rutinerade kuskar, J-O Persson körde ju till exempel Fakse som trots att han hade en rutinerad kusk alltså galopperade bort sig totalt...

Vet inte varför men känner att kalllblodsloppen ofta blir så där lite opåräkneliga. Brukar ofta vara en tät klunga också, kan de vara mer jämnbra än varmbloden? Det skulle ju kunna förklara varför en del kör bort sig också?

Bara förvirrade tankar, någon som kan förklara?

Ja, våran häst var ju ut i det lopper också och galopperade...
Och egentligen ska det inte vara så mycket galopper i den här klassen, men vi tror att det var banans fel den här gången den var faktiskt bedrövlig, det blev som gropar i banan där hästarna hade trampat ner och det fic inget fäste. För i den här klassen ska det inte vara 10 av 15 hästar som galopperar:grin:
ok om det är hästar med mindre pengar som är mer orutinerade, där brukar det väl vara många kallblod som gärna vill galoppera helt utan anledning.

Ja det var just det jag funderade lite kring. Det var ju väldigt fina hästar med i det loppet och som du säger, det borde inte bli så mycket galopper då...

Aldermarin var snygg förresten, jag har ju aldrig sett honom förut!

Länge sen jag va inloggad....:o

Angela, ålder okänd:p... Hållt på med trav i 15 år snart. Började i Gävle, nu är jag i Rättvik och pussar på Lillcaksas bebis varje dag...jobbar åt tränaren;)

har en "unghäst" på 7år, Speedy Santana. Tänkte anmäla till gävle den 29.

Tyckte ni banan var så dålig? Jag körde några lopp och märkte ingenting...fast det är klart, det gick inte så bra för mig heller, så jag kan skylla på det jag med...:idea::p

Länge sen jag va inloggad....:o

Angela, ålder okänd:p... Hållt på med trav i 15 år snart. Började i Gävle, nu är jag i Rättvik och pussar på Lillcaksas bebis varje dag...jobbar åt tränaren;)

har en "unghäst" på 7år, Speedy Santana. Tänkte anmäla till gävle den 29.

Oh My God! PM:ar!!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka