• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Tänkte ja skulle göra ett försök att börja hålla reda på alla bukefalister i dalarna och deras hästar :) Kan inte alla som bor i Dalarna presentera sig, berätta vad de har för hästar och såklart hojta till när man har en häst till start på romme eller rättvik så man kan kika de gånger man är på trav :)

Jag börjar..

Jag heter Sanna och är 21 år gammal, föder upp travhästar i liten skala tillsammans med mina föräldrar, de har varmblod och jag har kallblod.
Just nu äger jag två hästar:

Lillcaksa, kallblodssto 8 år. e. Järvsöfaks ue. Gyller jan
Hon är mitt avelssto som jag fått ett föl med än så länge väntar ett till om ett par veckor.

Livsgnista, snart 11 månader gammal. Lillcaksas dotter e. Glöding.
Hon befinner sig just nu på rättviks travbana för inkörning. Henne har jag tänkt behålla och förhoppningsvis tävla framgångsrikt med :D:angel:

Mina föräldrar har ett varmblodssto med föl vid sidan och en varmblodsvalack som i sommar ska vara lekfarbror åt åringen när hon kommer hem. Sedan ska han säljas som ridshäst..

Sv: Dalabuke

Sen skriver väl jag då;):

Jag heter Jenny Lök och jag fyller snart 18 år.
Jag har hållit på med hästar så länge jag kan minnas, det började med ponnytrav men som jag för ett par år sedan slutade med så nu är det stor häst som gäller:D
Just nu har vi 3 hästar, 2 kallblod och 1 varmblod, men det ska bli 2 kvar. Så nu blir det enbart kallblod som gäller:D

Aldermarin, vår stjärna i stallet, har sprungit in strax över 1 miljon kronor. Bland hans segrar kan nämnas försök och final seger i Dubbel cupen, så sent som i Januari i år V75 seger i Kvisslebruns lopp och han har även ett svenskt rekord.

Kolarbo Marin, är 1 år e. Aldermarin, har precis fått vagn på sig och ska i början på Juni på bete till Smedjebacken.

Notan Tack, 4-årigt varmblod som gått premien, men som inte funkat efter det. Vi misstänkte något med ögonen så vi åkte till Strömsholm och där konstaterades att han hade kronisk ögoninflammation så honom kommer vi att ta bort:cry:

Och jag är en tjej på 28 år som bor i övre siljansregionen (hjärtat av Dalarna. ;))

Kommer från ridsidan men tog för ca 7 år sen ett banklån och köpte både travhäst och travgrejjer fast jag aldrig ens sett ett travsele live. Jag lärde mig jättemycket av den speciella nordisen men nån start blev det inte.
Sen blev det lite projekt hit och dit och tyvärr två tråkiga avlivningar.

Mina hästar jag har nu är:

Daylight Power: valack f 02 som visserligen är efter en rätt okänd hingst men förutom den har han mycket fin stam. En busig herre med 5 starter varav 2 andraplatser i bagaget. Det har varit mkt småskavanker men vi siktar på start till hösten om allt går som det ska.

Jalla Jalla Sting: valack f.01. En knepig herre som har ett hjärta av guld men är rädd för myyyycket. Är åtgärdad pga ett stort ryggfel men vi hoppas att det har lagt många bitar på plats. Tyvärr är det lite annat som också måste klaffa. Jag är glad om han kommer till start igen. Vi jobbar på psyke och håller numera på att försöka träna upp honom från början igen. Det blir som det blir.

Sen har jag en gammal nordispensionär som heter Grälltind
och är född 1986.

KL

Idag skulle ni sett Lillan (Village Dream) och hennes fölunge. Fölis fick för sig att rejsa lite i gräshagen och eftersom vi idag har släppt ihop dom med andra varmblodsvalacken så fick ju Lillan lov att rejsa efter, för gud förbjude om hon kom mer en 5 meter från fölet när livsfarlige Harri är i hagen.

Men iaf.. De gick fort som tusan och märra tog inte ett enda galoppsteg. Det såg så jädra kul ut :rofl:

Och då måste jag tillägga att de är väldigt kuperat i hagen och knöligt och grejjer så hon fick hoppa över lite grejjer och så men inte ett galoppsteg.. Synd att man inte hade henne när hon var i tävlingsbar ålder. :D

Ja de är väl bäst de :) Vart ska hon starta då? Vad är de för lopp?

Finns knappt något som slår en vinst.. Har varit med en gång när valacken vann ett p-21 den känslan är de inte mkt som slår.. iof korpen men ändå..

Jag hoppas att jag ska få uppleva de med min blivande tävlingshäst.. åringen alltså.. fast en sak i taget.. om hon klarar premie så kommer jag storböla. :angel:

Oh vad spännande :) Fast jag jobbar till 14.30 den dagen.. nån som vet om de är direktsändning? Hoopas jag hinner se.. och så måste jag ju spela ju..

Hon ska ut på V75 på Solvalla.

Se där ja, duktig Lines!!! Att informera i förväg menar jag :D Det var ju snubblande nära att jag missade Karmas senaste bravad ju.

Jenny heter jag, är 34 år gammal, och har inte en endaste travhäst! Bor i Borlänge och har min shire installad i ett "sådant där travstall" - lite skeptisk till en början men börjar nu bli rätt biten av den där konstiga sporten. Så pass att jag alltid följer med när någon av hästarna i stallet ska starta och så att jag hjälper stallägaren att köra lite mellan varven i alla fall. Och att jag börjat kika på trav på tv när jag hinner och kommer ihåg det :D

Starthästarna är för närvarande Granfaksa och Sörbo Sixten. Så småningom ska väl kanske Super Tapier (aka Börje) ut på banorna också.

Det går väl sisådär för stallets hästar just nu. Faksan kan men får inte riktigt till det. Sixten har varit skadad ett par vändor men vi hoppas att han snart är i full fart igen.

Camilla heter jag, är 19 och håller till någon mil utanför Rättvik. Kommer ursprungligen från ridsidan, började sedan med ponnytrav för x antal år sedan och på den vägen är det.

Har en häst, Spännar Anna, vblsto -02, e. Meadowbranch Lucky. Hon är ännu ostartad pga. dålig tränare :angel:, men jag tror och hoppas att hon ska kunna komma ut senare i sommar alt. tidigt i höst.

kl.

Sara här^^ ramlade in på travsporten -97 då mamma startade upp travskolan i Rättvik. Tävlade både hoppning-trav fram till -99 då jag sålde hoppeponnyn och började leta russ, killen jag fick tag på visade sejj vara en sort för sejj, har deltagit i derbyt, varit femma i 5årsbaggen och trea i elitloppet.

Hästarna som nu finns i stallet är:

Ponnyn
H Calvero -99
e: Bond u: Didi Ross- Munter
46st 11-8-5 18500:- rek. 1.53,7

Stjärnan
Spader Madame -94
e: Atas Fighter L u: Hills Speedy Ruth- Speedy Scot
84st 16-12-13 2.733500:- rek. 1.12,3

Skrota
No Saburra S.M. -05
e: Super Arnie u: Spader Madame- Atas Fighter L
ostartad, debuterar på midsommar i Rättvik

Nån som var på romme idag och såg Snyggs utklassning? Såg de bara på ATG-live.. tyvärr vart den häst jag egentligen skulle kolla på diskad :(

Heter Maria och är 16 år. Hållt på med travhästar i 3 år snart.

Dropdead Beauty f 02 e. Wall Street Banker ue. Ideal Du Gazeau
Köpte henne som 3 åring. Kvalade som 5 åring. Har hunnit med 15 starter och galopperat i 9 av dom. Utan galopp har hon aldrig varit sämre än 5a. Hon har 17.8 L som rekord och sprungit in 46,800 kr

Madame Beaute f 06 e. Smasher ue. Anders Crown
Vi har fött upp henne själv och hon tränar på bra.

Bridge Sign f 03 e. Smok'n Lantern ue: Spotlite Lobell
Gaffelbandsskadad.

Jag heter Marina är 32 år och har hållit på med travhästar sedan 1996 då jag började jobba hos en travtränare på Romme. Har nu bara amatörlicens och nöjer mig med det jag har hemma.

Catching Leo f 07 e: Catch As Catch Can ue: Nordin Hanover

Hoppas att herren ska få komma ut på banorna någon gång i framtiden.

Jag var också där... och blev imponerad.

Fast det som verkligen fick mig att tappa hakan var lopp 7, alla de hästar jag hade bedömt hade bra chans försvann längs resan kändes det som. Jag var liksom helt säker på att det skulle stå mellan Fakse, Moe Tor och möjligen Hallstalotus... men så blev det ju verkligen inte.

Älskar dock kallblodsloppen, vad som helst kan hända!

ja de är sant.. allt kan hända..

intressant är varför? Är de för att kallblod är mer oberäkneliga än varmblod? Eller kan de vara för att de ofta är mer orutinerade kuskar som kör? Har inge belägg för det men tycker att de oftare är ägare eller någon rätt okänd kusk som kör kallblod? Rätt eller fel?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka