Dakota Arab

S

Sweet

Någon som har en sådan sadel?

Passar den raka eller svängda ryggar??

Sv: Dakota Arab

Eller någon som har något att säga om Dakotasadlar i allmänhet?

Jag har en Dakota Carlie-sadel, tror att de heter All Around nu, och jag är väldigt nöjd med den. Den ligger väldigt bra på min häst och jag tycker att den är trevlig att sitta i också.
Jag tror att bommarna är ganska raka, Om man ska "jämföra" med en engelsk sadel, så sitter en Griffin Dressyr perfekt på min häst.

pic22.jpg

Någon som har en Dakota i mörkare färg, slits färgen som det kan göra på lite billigare sadlar? Simco tex slits ju färgen på slitytorna efter ett tag.

det beror på hur lädret är behandlat.. om det är genomfärgat så håller sig färgen kvar, men om det är bara är ytfärgat så nöts det bort på vissa ställen där det lätt slits.. tyvärr så är många nya sadlar bara ytfärgarde..

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Lejd
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka