Dags för veterinärbesök..

movi

Trådstartare
Eller egentligen inte..För jag vet nog redan svaret,och vovven går på övertid redan..Vi skulle ge henne sommaren..Höftproblemen startade på försommaren!

För det verkar som om ämnesomsättningen/sköldkörteln har börjat spöka nu..
Blodprov bör tas..

Men nu kan jag inte blunda för att gammaln har kommit,och hälsat på..

Hon var ju dålig i somras med sina höfter,men vi hittade en bra dos,så allt var frid och fröjd..Tills nu..Jag ser att hon börjar få problem,jag vill inte höja dosen,hon gick högt förut och var som en zoombie..

Hennes svarta fina päls är numera brun,ullig,hon börjar bli lite småtrind,och lite slö..

Hon går ju idag på mediciner mot inkontinens och höftvärk..Att då dessutom pumpa i henne mer för ämnesomsättningen..

Nej,jag lovade min uppfödare att hon skulle få sina sista år bra..och vi har nog kommit dit nu..Hon hade det inte så bra förut,och jag vill inte göra henne illa också..
Vi fick i alla fall 4 fina år,hade kanske hoppats på något år till,men inte fullproppad med piller!

Ja,vad har jag framför mig? Ett enda telefonsamtal...........

Sv: Dags för veterinärbesök..

:(
Tyvärr så är det ju så att alla blir gamla, du gör nog rätt i det du beslutar att göra.

Tröstkramar

Hundar får vara gamla, men när det bara är massa bekymmer är det inte värdigt för någon.

Har själv en 11-åring här hemma som varit trind länge och har fått betydligt sämre päls (delvis mitt fel) MEN hon är frisk som en nötkärna i övrigt och hon är säkert med oss många år till får jag hoppas. Tog bort en 16-åring förra året och det var lagom för henne, hon var pigg tills slutet utan medicineringar, men det är superovanligt...

Så du vet själv bäst hur du vill göra, oavsett så är det rätt.

Usch, det där fasansfulla beslutet.
*kram*

Har själv en 12½ årig dam med skruttiga leder som får hänga med så länge hon kan. Först var det bara våren, sen sommaren, nu vet vi inte - hon är så otroligt livsglad och hänger fortfarande med som hon bör.

Till alla

Det tråkiga är ju att vovven är ju egentligen inte gammal..Hon blir 8 i januari..
Men hon har väl inte haft bästa starten.Och problemen börjar nu,höfterna,D-höfter, hade nog hållt längre om det skötts rätt från början..

Och hade det kanske bara varit nåt med ämnesoms,då hade jag nog medicinerat,men lägger man på alla "problem"..ja det blir mycket piller..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka