Dags att visa vår sida av travet!?

Sv: Dags att visa vår sida av travet!?

Ja jag såg den oxå, men vad sjutton svarar man? DRH verkar ju inte mottagliga för vettiga argument, allt ska vara rosa glittrande och rart. :crazy: Jag skulle personligen ha väldigt svårt att skriva som offentlig person och ständigt behöva vara vaksam på mina ord, det är ju en sak att stå för dem själv, men att då även prata för hela travet, då kan man hamna ute på väldigt djupt vatten, väldigt snabbt.

Jag tycker att man får skilja på att skriva på Fb som privatperson och som officiell person.

Jag skulle inte skriva nåt om att jag varit och betäckt min egen märr utan lagt det på en mer generell nivå jag reagerar ofta på att hon blandar in sin egen hästhållning i sitt jobb.

Till exempel kan man skriva:

Jag har varit ute på ett travstuteri och träffat många uppfödare och de tycker... vad tycker ni?

Eller:

Jag såg vid ett tillfälle en häst hanteras så här vid lastning, vad tycker ni?

Eller:

Vad tycker ni om att CC blev så uttorkad vid Åbys stora att han behövde dropp efter?

Tanken är att lägga upp reportagen på en hemsida som skapas just för projektet.

Att det kan bli tungläst har jag inte funderat så mycket på iom att jag vill lägga det på en hemsida, där går ju att dela in reportagen i kategorier så läsarna själv kan välja om dom vill läsa delar eller det hela.

Ja, en hemsida är ju lättare att snitsa till, och man slipper en redaktör med rödpenna (eller vad de har nuförtiden) som kapar halva artikeln för att den ska rymmas på sidan.

Men allvarligt talat tror jag inte ett dugg på din ide. Om jag förstår dig rätt vill du vända dig till de som inte vet så mycket om trav, men hur ska du nå dem? Hur har du tänkt att de ska lockas att gå in på just din hemsida?

Dessutom, om du tänkt fara runt i hela landet och besöka en massa travfolk på din lediga tid kommer det mesta av ditt material att vara inaktuellt när du väl sammanställt det. Naturligtvis kan du lägga ut det kontinuerligt, men då blir det mer "Hemma hos travtränare X", och vem utom de redan intresserade kommer att bry sig?

Se det här som konstruktiv kritik, bättre att tänka igenom saker ordentligt innan man drar igång ett jätteprojekt!

Ja det hade jag nog oxå gjort, men jag tror att det är sånt man lär sig med tiden oxå. Jag har ju lärt mig att skriva mindre om mig själv sen jag blev moderator här på bukefalos för det finns alltid någon som försöker vända saker emot en. Men i början gjorde jag väl en del dumheter jag oxå, och nu har jag lärt mig att sitta på händerna tills de domnar för att inte skriva något dumt vid vissa tillfällen.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 629
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 998
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 208
Senast: LaMagia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng