Dagmatte; Lämpligt att ta betalt?

Heulwen

Trådstartare
Jag har blivit dagmatte åt en dalmatiner på 3 år och nu undrar jag vad som är normalt att ta betalt?
Jag kommer få en 100-lapp om dagen, då lämnas hunden till mig 08.10 och sedan går jag en lång promenad vid 12 och lämnar tillbaka hunden runt 4-5.
Eventuellt så lämnar jag tillbaka hunden redan vid 13-tiden, då får jag 50 kr.
Jag passar även en västgötaspets vissa kvällar och helgdagar, då får jag 40 kr/timmen och då går jag en kvällspromenad med honom.

Jag tycker väl det här låter ganska rimligt men jag har ingen direkt koll. Vad tycker ni?

Sv: Dagmatte; Lämpligt att ta betalt?

Det låter väl rätt vettigt. På hunddagiset här kostar det 2000:-/mån och det blir ju 500:-/v d.v.s. 100:-/dag.

Tack för ditt svar!
Jo, det är väl rätt lämpligt pris.

Min mamma är dagmatte och jag tror hon får 800 kr/månad, då är det 9-17 fem dar i veckan. Hon är nöjd med det och gillar verkligen den hunden :love: och hunden henne....

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 627
Senast: Lobelia
·
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
3 246
Senast: Xomymy
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 138
Senast: Migo
·
Hundhälsa Igår eftermiddag hämtade sambon och jag hunden som vi brukar vara hundvakter åt till och från när dens ägare är iväg på jobb. Ägaren har...
2
Svar
27
· Visningar
4 735
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar