Dagisdags!!

S

squirlett

Ja, då var det dags...
Jason ska börja inskolningen på dagis på måndag.
Och nu vänder jag mig till er kära bukare. Vad ska man tänka på inför dagisstarten??
Känner mig helt grön innom detta och vet knappt vad jag ska fråga.

Tror inte att det kommer bli några större problem då Jason är en översocial jäkel, ett arv från sin mamma:angel::D

//Förvirrad squirre med Jason 11 månader.
 
Sv: Dagisdags!!

Kul med dagisstart! :banana:

Gissar att personalen kommer informera dig om allt viktigt under första dagen. Alla förskolor funkar ju olika och även inskolningarna..
Men första dagen brukar mest gå åt till att fylla i papper, kolla runt på verksamheten, få all viktig info, fråga frågor osv..

På mitt jobba(förskola 1-5 år) ber vi föräldern att sitta i ett hörn och vara så tråkig som möjligt. Så får personalen och själva verksamheten vara det som är spännande och lockar barnet! :)

Det som är viktigt att tänka på(tycker jag) är att även om själva inskolningen går superlätt och smärtfritt så kan bakslag komma senare. Barnet kanske blir ledset vid lämning, sover dåligt på nätterna osv. Men det är ju en övergående period!

Hur är inskolningen upplagd? Under flera veckor eller under bara några dagar?
 
Sv: Dagisdags!!

Allt som Kerplunk skriver låter hur bra som helst.

Sebastian började vid 13 månaders ålder, och allt har gått hur smidigt som helst. Först i förra veckan har han varit lite ledsen vid lämningar, som tur är så går det över direkt jag är borta. Resten av dagen leker han på lika bra som vanligt.
Han började gå längre dagar i måndags, vilket känns lite jobbigt iom att han kan bli ledsen vid lämningen. Han vägrar än så länge att sova på dagis, så det är en rätt jobbig period just nu. Han är självklart helt slut när han kommer hem, så han äter rätt dåligt och gnäller en del. Jag hoppas på att det ska gå över snart igen!

I övrigt så ställde jag lite frågor om blöjor, tider för mat/sömn/utelek och sånt. Sen har jag liksom inte behövt fråga mer, för dom berättar allt dom kommer på..
 
Sv: Dagisdags!!

Min mamma tipsa om nått som heter pneumokock-vaccin (tror jag)

Jag tycker man ska se till att barnet har kul, det märks nog ganska tydligt om de är mogna eller inte för att gå på dagis.
 
Sv: Dagisdags!!

Det första du ska göra är att åka och köpa en pall pappersnäsdukar, en pall alvedon och ett dussin flaskor nässpray. Sedan är det bara att vänta :devil:
 
Sv: Dagisdags!!

Tänk på signalerna du sänder ut till ditt barn och personalen. Överför inte din eventuella oro på dem så att ditt barn undrar vad det är som är farligt. Det får du ta före eller efter.
 
Sv: Dagisdags!!

Hur är inskolningen upplagd? Under flera veckor eller under bara några dagar?

Han kommer att vara där två timmar i tre dagar nästa vecka. Och då kommer sambon att vara med hela tiden. Jag kommer vara där första dagen då det skulle vara massa info och papper som skulle fyllas i.
Tror dom pratade på att inskolningen skulle ta två veckor totalt.
 
Sv: Dagisdags!!

Min mamma tipsa om nått som heter pneumokock-vaccin (tror jag)

Jag tycker man ska se till att barnet har kul, det märks nog ganska tydligt om de är mogna eller inte för att gå på dagis.

Vad är det för vaccin??:confused:

Mogen e han nog och kommer säkert tycka att det är buskul. Det är inget jag är orolig för. Inget större i alla fall....

Sömnen är nog det som kommer bli största "problemet". Men det löser sig nog.
 
Sv: Dagisdags!!

Det första du ska göra är att åka och köpa en pall pappersnäsdukar, en pall alvedon och ett dussin flaskor nässpray. Sedan är det bara att vänta :devil:

hahaha:rofl:
Jo, jag fasar för detta oxå...:crazy:

Men det som inte dödar, härdar;)
 
Sv: Dagisdags!!

Min dotter ska börja på dagis i februari, känner mej hel nervös :S
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Sökte läkare pga tarmproblem, bla periodvisa diarrer, var inte direkt orolig för något allvarligt, haft diverse magproblem sen...
Svar
7
· Visningar
1 850
Senast: Gosa
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 592
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp